arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

پیش‌ثبت‌نام سفرهای زیارتی به سوریه آغاز شد

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای از پیش ثبت‌نام سفر‌های زیارتی به سوریه از امروز ۶ بهمن‌ماه خبر داد. علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پیش‌ثبت‌نام سفر سوریه در همه استان‌ها خبر داده بود تا از این طریق تعداد متقاضیان زیارت حرم حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها به منظور برنامه‌ریزی برای ازسرگیری سفر به سوریه از استان‌های مختلف مشخص شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای از پیش ثبت‌نام سفرهای زیارتی به سوریه از امروز 6 بهمن‌ماه خبر داد.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز پیش‌ثبت‌نام سفر سوریه در همه استان‌ها خبر داده بود تا از این طریق تعداد متقاضیان زیارت حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها به منظور برنامه‌ریزی برای ازسرگیری سفر به سوریه از استان‌های مختلف مشخص شود.

هم‌اکنون همه سفرهای سوریه از فرودگاه امام خمینی (ره) است که با توجه به استقبال برخی استان‌ها، مدیران حج و زیارت استان‌های مختلف خواستار اعزام زائران به سوریه از سایر ایستگاه‌های پروازی بودند.

بر همین اساس، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای از پیش ثبت‌نام سفر زیارتی به سوریه خبر داد که متن آن به شرح ذیل است؛

احتراماً با توجه به استقبال متقاضیان استان‌های مختلف برای سفر زیارتی سوریه که به تازگی از سر گرفته شده است و با عنایت به موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سازمان حج و زیارت پیش‌ثبت‌نام زائران در همه استان‌های کشور را آغاز کرده تا از این طریق امکان برآورد تعداد متقاضیان هر استان فراهم شده و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی پروازهای استانها در طی سه ماه آتی انجام شود.

متقاضیان محترم تشرف به عتبات مقدسه سوریه می‌توانند با مراجعه به بخش پیش ثبت‌نام سوریه در سامانه زیارت به نشانی (https:‏/‏/ziarat.haj.ir) برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام کنند.

پیش ثبت نام از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه مورخ ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ شروع و تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

تذکرات مهم:

‏ـ اعزام‌هایی که برنامه ریزی می‌گردد فقط به صورت هوایی می‌باشد.

‏ـ پیش ثبت‌نام به صورت انفرادی و گروهی میسر است. افرادی که متقاضی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت‌نام می‌کنند؛ مانند اعضای یک خانواده. در این صورت هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات سرگروه و همراهان (کد ملی، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سامانه درج شود.

‏ـ هر نفر فقط یک بار و در یک گروه می‌تواند (به عنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام کند.

‏ـ کد ملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، امکان ادامه فرایند وجود ندارد، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آید.

‏ـ با توجه به اطلاع رسانی‌های مرتبط با پیش ثبت نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

‌‌‌ـ تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل شامل روز، ماه و سال (به صورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

‌‏ـ کدملی همه افراد ۱۰ رقمی بوده و باید تمام ارقام (صفرهای سمت چپ) آن به طور کامل در فرم ثبت شود.

‌‏ـ بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.

‌بدیهی است پس از ظرفیت سنجی اطلاع ‌رسانی لازم برای نحوه ثبت‌نام و اعزام انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان