arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۶ بهمن ۱۴۰۰ / امشب، آغاز بارندگی‌ها از غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام شروع بارندگی‌ها از غرب کشور از امشب، از نفوذ سامانه پرفشار سرد و کاهش هفت درجه‌ای دما در روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام شروع بارندگی‌ها از غرب کشور از امشب، از نفوذ سامانه پرفشار سرد و کاهش هفت درجه‌ای دما در روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط خبر داد.

«کبری رفیعی» امروز (چهارشنبه) از ورود سامانه بارشی به کشور از سمت غرب از ظهر امروز خبر داد و افزود: نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و تهران، امشب بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقت خواهند داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: شدت بارش‌ها برای روز پنجشنبه که هشدار نارنجی هم برای این مناطق صادر شده، در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و ارتفاعات تهران، البرز، مازندران و قزوین پیش‌بینی شده است که می‌تواند موجب آب‌گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید در جاده‌ها و حتی مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برفی در این مناطق شود.

رفیعی ادامه‌داد: همزمان نفوذ سامانه پرفشار سرد در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده برای برخی مناطق کشور پیش بینی می‌شود که زمان شروع نفوذ سامانه پرفشار سرد، صبح جمعه (هشتم بهمن‌ماه) و زمان پایان آن اوایل وقت شنبه (نهم بهمن‌ماه) است.

وی گفت: نوع مخاطره این سامانه کاهش دمای پنج تا هفت درجه‌ای و اثر مخاطره یخ زدگی محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی اعلام شده است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، منطقه اثر این سامانه در روز جمعه شامل خوزستان، بوشهر، شمال و غرب فارس و روز شنبه شامل جنوب فارس، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی می‌شود.

وی توضیح‌داد: از اوایل وقت فردا تا پیش از ظهر جمعه نیز وزش باد شدید را در خوزستان، بوشهر، فارس، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و در روز جمعه در هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌کنیم.

وی از وقوع بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در روز جمعه خبر داد و گفت: در جنوب شرق و شرق کشور نیز وزش باد و کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

نظرات بینندگان