arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

رئیس دوما: آمریکا خواهان روی کار آمدن رئیس جمهور تحت کنترل خود در روسیه است

ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تهدید به اعمال تحریم های شخصی کرده بود، نوشت: روسیه در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین کشور قدرتمند و مستقل شد. وی افزود: واشنگتن می خواهد رئیس جمهوری در روسیه سر کار بیاید که تحت کنترل و وفادار به آمریکا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد که آمریکا خواهان روی کار آمدن رئیس جمهور تحت کنترل خود در روسیه است.

والودین روز چهارشنبه در مطلبی در کانال خود در شبکه تلگرام در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تهدید به اعمال تحریم های شخصی کرده بود، نوشت: روسیه در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین کشور قدرتمند و مستقل شد.

رئیس دومای روسیه(مجلس سفلای پارلمان روسیه) خاطرنشان کرد: سرانجام موضوع بطور کامل روشن شد و رهبری آمریکا آشکارا آنچه که هدف خود است و برای دستیابی به آن تلاش می کند را اعلام کرد.

وی افزود: واشنگتن می خواهد رئیس جمهوری در روسیه سر کار بیاید که تحت کنترل و وفادار به آمریکا باشد.

والودین تصریح کرد: آمریکا از اینکه در دوره حکومت پوتین، روسیه قدرتمند و مستقل شد ناراضی است.

رئیس دوما در ادامه نوشت: مردم روسیه این واقعیت را درک می کنند که تحریم های آمریکا علیه پوتین اعمال نمی شود بلکه علیه انتخاب ملت روسیه است.

وی خطاب به دولتمردان آمریکایی نوشت: شما به هدف خود نمی رسید همه اقدامات شما علیه کشور ما ماهیت خصمانه دارد. این یک واقعیت آشکار است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی تهدید و اعلام کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند با عواقب بسیار بزرگی مواجه خواهد شد. این عواقب تنها اقتصادی یا سیاسی نخواهد بود بلکه در روسیه در سراسر جهان با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد هیچ تغییری در وضعیت نیروهای روسی در نزدیکی مرز با اوکراین ایجاده نشده است.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی علیه شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال خواهد شد، گفت که آن را بررسی می کنیم.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

نظرات بینندگان