arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

تداوم هوای ناسالم برای چهارمین روز در پایتخت

کیفیت هوای پایتخت، امروز (چهارشنبه) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۳۷ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کیفیت هوای پایتخت، امروز (چهارشنبه) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۳۷ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز بر روی شاخص ۱۴۴ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۹۴، اُزن با شاخص۱۲، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۱۰۹ و مونوکسیدکربن با شاخص ۳۴ بود.

ایستگاه گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۸۶ و دانشگاه شهید بهشتی منطقه یک با شاخص ۹۲ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، کمترین آلایندگی را به ثبت رساندند.

همچنین ایستگاه شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۷۴، شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۶۸ و شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۶۷ از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را ثبت کرد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که با حاکمیت جو پایدار و نبود وزش باد مؤثر تا صبح امروز(۶ بهمن‌ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

همچنین در طول روز نیز شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال پنج روز هوای پاک، ۲۱۱ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۹۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۶ روز هوای ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.

نظرات بینندگان