arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

جراحی بینی بدون تامپون امکان پذیر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شما باید پیش از جراحی بینی نسبت به نتایج عمل بینی خود آگاهی لازم را به دست بیاورید. هر یک از پزشکان با توجه به شرایط بیمار می توانند تغییراتی را روی بینی بیمار خود اعمال نمایند. بسیاری از افراد هستند که از درد قرار دادن و همچنین کشیدن تامپون بینی بعد از عمل بینی هراس دارند و به همین دلیل به دنبال روش جراحی بدون استفاده کردن از تامپون می باشند. امروزه از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی گسترده شده است از روش ‌های جدیدی برای عمل بینی استفاده می‌ کنند.

 استفاده کردن از اسپلینت در درون بینی که جنس آن از سیلیکون می باشد و فرد متوجه آن نمی‌ گردد یکی از بهترین روش های عمل بینی بدون تامپون بینی می باشد. فرقی نمیکند که خواستار جراحی بینی استخوانی هستید یا گوشتی، شما باید به خوبی در مورد مزیت های عمل بینی بدون تامپون آگاهی خود را افزایش دهید و سپس بهترین روش را برای عمل بینی خود انتخاب کنید.

جراحی بینی بدون تامپون  امکان پذیر است؟

مزیت جراحی بدون بدون تامپون

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که عمل بینی بدون استفاده از تامپون تفاوت چندانی با عمل بینی با استفاده از تامپون ندارد. بعد از انجام دادن رینوپلاستی پزشک به جای قرار دادن تامپون در درون بینی شما از استنت و یا ایروی استفاده می کند. تنها لازم است که پزشک شما این جایگزین هایی که برای تامپون می باشد را در اختیار داشته باشد تا از آنها به جای تامپون استفاده کند.

 تامپون مزیت ‌های بسیار زیادی در عمل بینی دارد اما بسیاری از افراد به دلیل عدم توانایی که در نفس کشیدن به دست می ‌آورند، احساس ناخوشایندی خواهند داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند که زمان عمل بینی پزشک برایشان از تامپون استفاده نکند. علاوه بر آن شما باید بدانید که به دلیل خشک شدن خونابه و ترشحات بینی در درون تامپون بعد از گذشت چند روز امکان دارد که بهداشت بینی به خطر بیفتد. به همین دلیل استفاده کردن از جایگزین‌ های تامپون و کنار گذاشتن تامپون انتخاب عاقلانه ای به شمار می رود.

جراحی بینی بدون تامپون  امکان پذیر است؟

دلایل استفاده از جراحی بینی بدون تامپون

هر یک از افرادی که قصد دارند عمل بینی را بدون تامپون انجام دهند باید دلایل مشخص شده ای برای انجام این عمل داشته باشند. تامپون به نوعی باند باریک می باشد که به طور معمول بعد از جراحی در درون حفره های بینی قرار می گیرد. تامپون را برای جلوگیری از خونریزی در درون حفره های بینی قرار می دهند. به دلیل قرار دادن و کشیدن تامپون بعد از جراحی بینی افراد احساس درد می کنند. اصولاً تامپون را بر اساس اهداف متنوعی در درون بینی می گذارند. اما بیشتر از افرادی که قصد انجام دادن عمل بینی را با تامپون ندارند دلایل متنوعی مدنظرشان است که این دلایل عبارت می باشد از :

1.یکی اینکه آنها مایل هستند روش‌ های دیگری را به جز تامپون برای عمل بینی خود تجربه کنند. در واقع بسیاری از افراد گفته های زیادی را در مورد تامپون شنیده اند و مایل نیستند که از این روش برای عمل بینی خود استفاده نمایند.

2.دومین موردی که می توانیم برای اهداف افراد جهت عمل بینی بدون تامپون نام ببریم این است که آنها از درد و خونریزی بعد از کشیدن تامپون در هراس هستند و به همین دلیل ترجیح می دهند بدون خونریزی و درد عمل بینی خود را انجام دهند.

جراحی بینی بدون تامپون  امکان پذیر است؟

معایب جراحی بینی بدون تامپون

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که عمل بینی بدون استفاده از تامپون به تازگی توسط برخی از پزشکان انجام می‌ شود. پزشکانی که تخصصی در زمینه عمل بینی بدون تامپون ندارند نباید از روش ‌های دیگر استفاده کنند. در واقع به طور کلی شما باید بدانید  هر نوع عملی اعمم از عمل بینی گوشتی و یا استخوانی با استفاده از تامپون انجام می ‌شود. اما امروزه برخی از پزشکان به دلایل متنوع ترجیح می دهند که عمل بینی را بدون استفاده از تامپون انجام دهند. معایبی که برای عمل بینی بدون استفاده از تامپون وجود دارد بسیار کوچک و ناچیز می باشد.

در واقع هر یک از وسیله های دیگری که به جز تامپون در درون بینی قرار گرفته می‌ شود مانند تامپون است و عملکرد آن هم شباهت زیادی به عملکرد تامپون دارد. ولی با این وجود امکان دارد که پزشکانی انجام این روش جراحی را برعهده بگیرند و نتوانند وسیله دیگری به جز تامپون را در درون بینی بیمار بگذارند. به همین دلیل امکان دارد که بیمار دچار عوارضی شود. بر همین اساس اگر شما قصد عمل بینی خود را دارید باید تنها به نزد بهترین پزشک که تخصص زیادی در این زمینه دارد بروید. پزشکان متخصص زیادی هستند که قادر می باشند عمل بینی بدون تامپون را در کمترین بازه زمانی انجام دهند و شما دچار هیچ عوارضی نشوید.

هزینه جراحی بینی بدون تامپون

بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که هزینه عمل بینی بدون تامپون بیشتر از هزینه عمل بینی با استفاده از تامپون می باشد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که هزینه عمل بینی بدون استفاده از تامپون تفاوت زیادی با دیگر روش ها ندارد. در واقع شما هر یک از روش‌ های دیگر را برای عمل بینی خود انتخاب کنید نیازی نیست که هزینه زیادی را برای آن روش پرداخت نمایید.

بهترین پزشک جراحی بینی بدون تامپون

در صورتی که شما می ‌خواهید عمل بینی خود را بدون تامپون انجام دهید باید به دنبال بهترین پزشک و جراح بینی باشید. در واقع بهتر است به خوبی بدانید که پزشکان زیادی عمل بینی بدون تامپون را انجام می ‌دهند اما برخی از پزشکان هستند که به تازگی از این روش می ‌خواهند استفاده کنند و به همین دلیل شاید دچار اشتباهاتی در انجام این روش جراحی شوند. اگر شما می‌ خواهید بهترین جراح بینی را برای عمل بینی بدون تامپون انتخاب کنید باید به تجربه او دقت داشته باشید. هر یک از پزشکانی که توانسته اند چندین مورد عمل بینی بدون تامپون را انجام دهند باید شناسایی کنید و سپس یکی از آنها را که تجربه و تخصص بیشتری دارد انتخاب نمایید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشد. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت رسمی دکتر علی بصام جراح بینی به آدرس www.dr-bassam.ir  مطرح کنید.

نظرات بینندگان