arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

قطع همکاری سامسونگ و آیفون در سال ۲۰۲۳؟

بر اساس اطلاعاتی که از شرکت اپل به گوش می‌رسد، ممکن است آیفون ۲۰۲۳، نمایشگر‌های سامسونگ را حذف کرده و از  نمایشگر‌های چینی استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس اطلاعاتی که از شرکت اپل به گوش می‌رسد، ممکن است آیفون ۲۰۲۳، نمایشگر‌های سامسونگ را حذف کرده و از  نمایشگر‌های چینی استفاده کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از جی اس ام آرنا، از زمانی که اپل در سال ۲۰۱۷ به پنل‌های OLED با سری آیفون X روی آورد، برای تهیه اکثر این پنل‌ها به سامسونگ متکی بوده است.  

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از جی اس ام آرنا، سامسونگ یک انتخاب واضح برای اپل بود، تنها به این دلیل که بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های OLED در جهان بود (و همچنان می‌باشد) و ال‌جی در فاصله‌ای بسیار دور از سامسونگ قرار دارد.

این روند در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد، زمانی که اپل یک شرکت چینی کمتر شناخته شده به نام BOE را برای ساخت نمایشگر‌های سطح پایین‌تر آیفون ۱۲ خود امضا کرد.  

در حالی که سامسونگ و ال‌جی همچنان پنل‌های OLED را به اپل عرضه می‌کنند، در سال ۲۰۲۳ ممکن است شاهد افزایش تعداد نمایشگر‌های ساخت اپل توسط BOE باشیم.  همچنین احتمالاً استاندارد‌های کیفی سختگیرانه تعیین شده توسط اپل را برآورده می‌کند تا صفحه نمایش آن بتواند به مدل سطح بالای آیفون ۱۵ پرو آینده برسد.

قطع همکاری سامسونگ و آیفون در سال ۲۰۲۳؟

اگرچه BOE برای مدت طولانی تامین کننده اپل بوده و در گذشته پنل‌های LCD را عرضه کرده است، ورود آن به باشگاه انحصاری سازندگان OLED نقطه عطفی در تاریخ این شرکت بود.  برای کاهش وابستگی خود به یک تامین کننده برای چیزی به اندازه صفحه نمایش، اپل قراردادی را با LG Display امضا کرد تا پنل‌های OLED آن را تامین کند، با این حال، ظرفیت تولید ال‌جی نتوانسته است به سطح سامسونگ و انتظارات اپل افزایش یابد یا حتی به آن نزدیک شود.  

جای تعجب نیست که تا سال ۲۰۲۰،  حدود ۸۰ درصد از محصولات اپل با پنل OLED از پنل‌های سامسونگ و ۲۰ درصد دیگر از نمایشگر‌های ساخت ال جی استفاده می‌کردند.

همه چیز برای BOE خیلی خوب شروع نشد، به ویژه پس از اینکه طبق گزارش ها، اپل از کیفیت دسته اولیه پنل‌های ساخته شده BOE برای برخی از مدل‌های آیفون ۱۲ ناراضی بود.  با این وجود، به دنبال مشکلات اولیه، BOE، در نهایت موفق شد تعداد قابل توجهی از پنل‌های OLED ۶.۰۶ اینچی را در اختیار اپل قرار دهد، که بیشتر آن‌ها به سری آیفون ۱۲ با قیمت پایین‌تر اپل و سری آیفون ۱۳ فعلی راه پیدا کردند.

اپل برای استفاده نکردن از پنل‌های ساخت BOE برای مدل‌های رده بالای آیفون ۱۳ نیز ارتباط زیادی با این واقعیت داشت که سری آیفون ۱۳ نیز نشانگر انتقال اپل به استفاده از فناوری نمایشگر LTPO (اکسید پلی کریستالی با دمای پایین) بود.


همه چیز برای BOE حتی در سال ۲۰۲۲ عالی به نظر می‌رسد، زیرا انتظار می‌رود اپل از نزدیک به  ۵۰ میلیون پنل ساخته شده توسط BOE برای سری آیفون ۱۴ استفاده کند.  این ۲۰ درصد از نیاز‌های OLED اپل را تامین می‌کند.  با نرخ‌های رشد فعلی، BOE احتمالاً LG Display را شکست می‌دهد و دومین تامین‌کننده بزرگ پنل‌های OLED اپل در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

نظرات بینندگان