arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

زنان چین تایپه ۵ - زنان ایران ۰ / پایان اولین تجربه آسیایی بانوان ایران

تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیدار پایانی از مرحله گروهی جام ملت های فوتبال زنان مغلوب چین تایپه شد تا با شکستی سنگین از این رقابت ها حذف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیدار پایانی از مرحله گروهی جام ملت های فوتبال زنان مغلوب چین تایپه شد تا با شکستی سنگین از این رقابت ها حذف شود.

 تیم ملی فوتبال زنان ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام ملت های ۲۰۲۲ آسیا هند به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه پنج بر صفر مغلوب این تیم و در نهایت از این رقابت ها حذف شد.

در دقیقه دوم این دیدار ضربه کرنر توسط ایران زده شد اما از کنار دروازه رد شد اما چین تایپه در دقیقه چهارم بازی گل اول را توسط لای لی چین درون دروازه ایران جای داد.

در دقیقه ششم این دیدار زهره کودایی ارسال خطرناک مهاجمان تایپه را دفع کرد.

در دقیقه ۱۳ این دیدار ارسال مستقیم توپ هاجر دباغی بر روی دروازه تایپه در دستان دروازه بان این تیم جای گرفت.

در دقیقه ۲۰ این بازی افسانه چترنور نتوانست ضربه مستقیم را به گل تبدیل کند و توپ دوباره در دستان دروازه بان تایپه جای گرفت.

در دقیقه ۲۲ ضربه خطرناک مهاجم چین تایپه با دفع کودایی همراه شد.

در دقیقه ۲۷ بازی در ضربه کرنر ایران بر روی دروازه تایپه، بازیکنان اعتراض کردند که توپ به دستان مدافع این تیم برخورد کرده است اما داور آن را نپذیرفت.

در دقیقه ۳۱ این دیدار در ضربه کرنری که چین تایپه بر بالای دروازه ایران ارسال کرد، بار دیگر لای لی چین گل دوم را درون دروازه ایران جای داد.

هاجر دباغی در دقیقه ۳۶ بازی فرصت گل را از دست داد و در نهایت به ضربه کرنر منجر شد که آن هم ناکام ماند.

اما چن ین پینگ در دقیقه ۴۰ این دیدار گل سوم هم برای تایپه به ثمر رساند.

در نیمه دوم بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مقداری تهاجمی تر بازی کردند.

در دقیقه ۵۷ این دیدار چین تایپه دو تعویض انجام داد.

اما در دقیقه ۶۰ این دیدار سهل انگاری مدافعان ایران سبب شد تا مهاجمان تایپه با ضربه خطرناکی دروازه ایران را دوباره تهدید کنند.

در دقیقه ۶۴ این دیدار ملیکا متولی مصدوم شد و ضربه پنالتی به نفع چین تایپه گرفته شد و لای لی چین با سومین گلی که به تور دروازه ایران چسباند، در این دیدار هت تریک کرد.

وانگ هیانگ هویی در دقیقه ۷۸ گل پنجم را درون دروازه ایران جای داد.

در دقیقه ۸۰ بازی هادیه کر بجای ملیکا متولی و سارا قمی بجای افسانه چترنور وارد زمین شد.

در دقیقه ۸۶ بازی دروازه براحتی خالی شد و در موقعیت خطرناک نزدیک بود تا گل ششم هم وارد دروازه شود اما فاطمه امینه برازجانی دروازه را نجات داد.

در دقیقه ۸۸ این بازی ارسال خطرناک مهاجمان تایپه از کنار دروازه ایران عبور کرد.

در دقیقه ۹۰ این بازی خطا بر روی هاجر دباغی سبب شد تا ضربه کرنری بر روی دروازه تایپه ایجاد شود اما از کنار دروازه بیرون رفت.

در وقت اضافه این بازی نیز تایپه یک گل دیگر وارد دروازه ایران کرد که در نهایت آفساید گرفته شد و در نهایت تیم ملی فوتبال زنان با شکست برابر این تیم از جام ملت های فوتبال زنان وداع کرد.

در ادامه رقابت های جام ملت های آسیا فردا(پنجشنبه) دیدار تیم های ژاپن- کره جنوبی، ویتنام- میانمار، استرالیا- تایلند و فیلیپین و اندونزی برگزار می شود.

دیدارهای تیم ملی هند به دلیل ابتلای ۱۳ بازیکن این تیم به کرونا لغو و با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتبال هند از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شد. با حذف هند، بازی نخست این تیم با ایران هم باطل اعلام شد.

پیش از این نیز تیم ملی فوتبال زنان ایران برابر هند به تساوی بدون گل رسید و ۷ بر صفر نیز بازی را به چین واگذار کرد.

نظرات بینندگان