arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

رویترز: امیر قطر دوشنبه آینده برای گفتگو درباره ایران و تامین گاز اروپا به آمریکا سفر می‌کند

 شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سفر به آمریکا با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور دیدار می‌کند. این دیدار قرار است ۳۱ ژانویه در کاخ سفید انجام شود و امیر قطر با جو بایدن در مورد طیفی از موضوعات مختلف که امنیت انرژی در جهان را تهدید می‌کند گفتگو خواهد کرد. منابع آگاه همچنین خبر دادند به احتمال زیاد در این دیدار در مورد بازگشت آمریکا به توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران و نیز پایان دادن به جنگ یمن هم گفتگو‌هایی صورت گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: کاخ سفید اعلام کرد در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه گاز به اروپا امیر قطر قرار است با جو بایدن دیدار کند.

 شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سفر به آمریکا با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور دیدار می کند. این دیدار قرار است ۳۱ ژانویه در کاخ سفید انجام شود و امیر قطر با جو بایدن در مورد طیفی از موضوعات مختلف که امنیت انرژی در جهان را تهدید می‌کند گفتگو خواهد کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نخستین سفر وی به آمریکا از زمان ورود بایدن به کاخ سفید است. این سفر در حالی انجام می‌شود که به گفته برخی مقامات آمریکایی دولت بایدن این روز‌ها در حال رایزنی برای پیدا کردن جایگزینی برای گاز روسیه به اروپاست.

به گفته یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در تماسی تلفنی با وزیر خارجه قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی در جهان این موضوع را با آن‌ها در میان گذاشت.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در این باره گفت:دیدار تمیم با بایدن در کاخ سفید فرصت مناسبی را به وجود می‌آورد تا رهبران این دو کشور در مورد تضمین ثبات عرضه انرژی در جهان با هم گفتگو کنند. ارتقای امنیت و رفاه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه و نیز حمایت از مردم افغانستان از دیگر موضوعات این دیدار خواهد بود.

منابع آگاه همچنین خبر دادند به احتمال زیاد در این دیدار در مورد بازگشت آمریکا به توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران و نیز پایان دادن به جنگ یمن هم گفتگو‌هایی صورت گیرد.

نظرات بینندگان