arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

کرملین: اخراج احتمالی سفیر روسیه از آمریکا، تهدید جدی علیه ماست

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئبس جمهوری روسیه احتمال اخراج آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن از آمریکا را که وزارت خارجه آمریکا مطرح کرده است، تهدید جدی علیه مسکو خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دیمیتری پسکوف سخنگوی رئبس جمهوری روسیه احتمال اخراج آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن از آمریکا را که وزارت خارجه آمریکا مطرح کرده است، تهدید جدی علیه مسکو خواند.

به گزارش ایرنا از مسکو پسکوف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تهدید جدی خواندن، احتمال اخراج سفیر روسیه از آمریکا، از اظهارنظر بیشتر خودداری کرده و به خبرنگاران توصیه کرد برای گرفتن پاسخ به این سوال به وزارت خارجه روسیه مراجعه کنند.

آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که واشنگتن بخاطر اختلاف در مورد روادید دیپلماتیک با روسیه، وی را مجبور به اخراج از آمریکا می کند.

به گفته این دیپلمات ارشد روس، در دیدار اخیرش از وزارت امور خارجه آمریکا، به وی اعلام کردند که در صورتی که روسیه به محافظان سفارت آمریکا در مسکو روادید سفر به روسیه ندهد، وی تا ماه آوریل باید خاک آمریکا را ترک کند.

آنتونف همچنین از این که تاکنون شمار زیادی از دیپلمات های روس بخاطر دریافت نکردن روادید مجبور به ترک آمریکا شده و شمار این افراد با اعضای خانواده شان به ۳۰۰ نفر می رسد، از واشنگتن انتقاد کرد.

تحویل سلاح به مناطق خودخوانده دونتسک و لوگانسک موضوع جدید است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در مورد امکان تحویل تسلیحات روسیه به جمهوری های خودخوانده لوگانسک و دونتسک که حزب روسیه واحد آن را پیشنهاد کرده است گفت که این موضوع جدید است.

آندره تورچاک دبیر شورای عالی حزب حاکم روسیه واحد در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرد: در شرایطی که کشورهای عضو ناتو مقادیر زیادی سلاح به اوکراین تحویل می دهند و مربیان نظامی و مستشاران به این کشور اعزام می کنند، ارسال سلاح به مناطق خودخوانده دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین اقدام درستی خواهد بود.

جای خوش بینی چندانی در مورد پاسخ آمریکا و ناتو وجود ندارد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در مورد پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهاد ارائه ضمانت های امنیتی به روسیه گفت که جای خوش بینی چندانی در مورد پاسخ های آمریکا و پیمان ناتو به روسیه وجود ندارد.

پسکوف در همین حال از ارزیابی پاسخ کتبی آمریکا و ناتو به پیشنهادات روسیه خودداری کرده و در همین حال با اشاره به اظهارات انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: آنها بطور قطعی ناخشنودی خود را از نگرانی های روسیه اعلام کردند.

وی تصریح کرد که پاسخ کتبی آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی روسیه، به ولادیمیر پوتین ارائه شده و وی آن را مطالعه می کند.

«جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو، پاسخ کتبی واشنگتن به پیشنهادات امنیتی روسیه را به «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه این کشور ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه در ساختمان وزارت خارجه این کشور حضور یافت و پاسخ کتبی واشنگتن به پیشنهادات مسکو درباره ضمانت های امنیتی را به معاون وزیر خارجه روسیه ارائه کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه به جزییات سند حاوی پاسخ آمریکا به پیشنهادات روسیه درباره پیش نویس توافقنامه امنیتی بین روسیه و آمریکا اشاره ای نشده است.

وزارت امور خارجه روسیه در گزارش دیگری همچنین اعلام کرد که پاسخ کتبی ناتو به پیشنهادات ضمانت امنیتی مسکو، به سفیر روسیه در بروکسل تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو، شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ما بار دیگر از روسیه می‌خواهیم که فوراً تنشها را کاهش دهد. ناتو معتقد است که تنش‌ها و اختلافات باید از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل شوند و ناتو آماده شنیدن نگرانی‌های روسیه است.

نظرات بینندگان