arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

معاون وزارت بهداشت: ۲ دوز واکسن فقط ۱۰ درصد ایمنی در مقابل اومیکرون ایجاد می‌کند / نگران افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده هستیم

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به گسترش سویه اومیکرون، نگرانی از افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به گسترش سویه اومیکرون، نگرانی از افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.

 سعید کریمی، با اشاره به اینکه پیک سویه اومیکرون در حال افزایش است، افزود: سرایت این سویه شدید بوده و بیمارستان‌های کشور ضمن آمادگی کامل، باید دستگاه‌های اکسیژن، ونتیلاتور و همچنین دارو به میزان کافی در دسترس داشته باشند.

وی تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ و میرها خواهیم بود.

کریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر اومیکرون با تزریق دوز اول و دوم فقط ۱۰ درصد است، اما دوز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به ۸۰ درصد برسد.

نظرات بینندگان