arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

سرانجام چین اجازه داد کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به استان مسلمان‌نشین برود

براساس گزارشی که روزنامه دولتی و انگلیسی‌زبان «ساوث چاینامورنینگ پست» منتشر کرده، حزب کمونیست چین با مسافرت میشله باشله رییس نهاد حقوق بشری سازمان ملل به استان سین‌کیانگ موافقت کرده است. چین برای این سفر دو شرط مطرح کرده است؛ اول اینکه این سفر باید دوستانه باشد و دوم اینکه بعد از برگزاری المپیک زمستانی پکن صورت بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: چین سرانجام با بازدید کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد از استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ موافقت کرد.

به گزارش الجزیره، براساس گزارشی که روزنامه دولتی و انگلیسی‌زبان «ساوث چاینامورنینگ پست» منتشر کرده، حزب کمونیست چین با مسافرت میشله باشله رییس نهاد حقوق بشری سازمان ملل به استان سین‌کیانگ موافقت کرده است. چین برای این سفر دو شرط مطرح کرده است؛ اول اینکه این سفر باید دوستانه باشد و دوم اینکه بعد از برگزاری المپیک زمستانی پکن صورت بگیرد.

سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری سالها است که چین را به نقض گسترده حقوق بشر در استان سین‌کیانگ متهم می‌کنند. چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور، بیگاری کشیدن و شکنجه آنها متهم است. چین همچنین به فشار بی‌امان به میلیون‌ها مسلمان در استان سین‌کیانگ و تلاش برای کنترل جمعیت آنها و محرومیتشان از حقوق اولیه متهم است.

درحالیکه انگلیس و آمریکا رسماً چین را به نسل‌کشی مسلمانان اویغور متهم می‌کنند، نهاد حقوق بشری سازمان ملل از سال ۲۰۱۸ به دنبال بازدید از این استان است. چین شرط کرده بازدید خانم باشله از سین‌کیانگ باید دوستانه و نه تحقیقاتی باشد. پکن همچنین برای تأخیر در انتشار گزارش آتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مورد سین‌کیانگ تا پایان بازی‌های المپیک فشار آورده است.

نظرات بینندگان