arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

ویراژ تویوتا در کره ماه

مقامات شرکت تویوتا، می‌گویند که تویوتا با آژانس فضایی ژاپن روی یک ماهنورد کروزر کار می‌کند تا سطح ماه را کاوش کند. این ایده، با جاه طلبی‌هایی سازگاری دارد که در تلاش است به مردم کمک کند، تا سال ۲۰۴۰ روی ماه و سپس روی مریخ زندگی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات شرکت تویوتا، می‌گویند که تویوتا با آژانس فضایی ژاپن روی یک ماهنورد کروزر کار می‌کند تا سطح ماه را کاوش کند. این ایده، با جاه طلبی‌هایی سازگاری دارد که در تلاش است به مردم کمک کند، تا سال ۲۰۴۰ روی ماه و سپس روی مریخ زندگی کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، خودرویی که با آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن در حال توسعه است Lunar Cruiser نام دارد که نام آن ادای احترام به خودروی کاربردی اسپرت تویوتا لندکروزر است و راه اندازی آن برای اواخر سال تنظیم شده است.

تاکائو ساتو، سرپرست پروژه Lunar Cruiser در شرکت تویوتا، گفت: "این وسیله نقلیه بر این ایده است که مردم غذا می‌خورند، کار می‌کنند، می‌خوابند و با دیگران به طور ایمن در ماشین‌ها، ارتباط برقرار می‌کنند و همین کار را می‌توان در فضای بیرونی نیز انجام داد. "

ساتو به آسوشیتدپرس گفت: "ما فضا را به عنوان منطقه‌ای برای دگرگونی خود در یک قرن می‌بینیم. با رفتن به فضا، ممکن است بتوانیم ارتباطات از راه دور و فناوری‌های دیگری را توسعه دهیم که برای زندگی انسان ارزشمند است. "

شرکت گیتای ژاپن، یک شرکت سرمایه گذاری که با تویوتا قرارداد دارد، یک بازوی رباتیک برای Lunar Cruiser ساخته است که برای انجام وظایفی مانند بازرسی و نگهداری طراحی شده است.  "تجهیزات چنگ زدن" این ربات، اجازه می‌دهد تا انتهای بازو را تغییر دهید تا بتواند مانند ابزار‌های مختلف، اسکوپ زدن، بلند کردن و جارو کردن کار کند.

ویراژ تویوتا در کره ماه

شو ناکانوسه، مدیر اجرایی گیتای، گفت که احساس می‌کند چالش انفجار در فضا اساساً برطرف شده است، اما کار در فضا هزینه‌ها و خطرات زیادی را برای فضانوردان به همراه دارد.  او گفت که اینجاست که ربات‌ها به کار خواهند آمد.

تویوتا از زمان تأسیس خود در دهه ۱۹۳۰، نگران از دست دادن یک تجارت اصلی به دلیل تغییر زمان بوده است.  این شرکت در زمینه مسکن، قایق، جت و ربات اقداماتی کرده است، شیفتگی ژاپنی‌ها به ماه در حال افزایش است.

یک سرمایه گذاری خصوصی ژاپنی به نام ispace Inc. در حال کار بر روی ماه نوردها، فرود و گردش در مدار است و قرار است اواخر امسال به ماه فرود بیاید.  یوساکو مائزاوا، تاجری که اخیراً از خود در حال شناور شدن در ایستگاه فضایی بین‌المللی ویدئو گرفته است، برای سفر با فضانورد ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، مداری را به دور ماه رزرو کرده است.

مهندس تویوتا، شینیچیرو نودا، گفت که در مورد پروژه ماه هیجان‌زده است. او گفت: «فرستادن خودروهایمان به ماه مأموریت ماست.  تویوتا تقریباً در همه جا وسایل نقلیه دارد.  اما این پروژه در مورد بردن اتومبیل هایمان به جایی است که هرگز نرفته ایم.»

نظرات بینندگان