arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال می‌شود / امیدواریم ‌شدت موج ششم‌ زیاد نباشد

وزیر بهداشت گفت: وقتی وارد موج ششم کرونا شدیم، مجبوریم برای پیشگیری از سرایت بیشتر بیماری، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم که در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آن تصمیم‌گیری و نتیجه آن اعلام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر بهداشت گفت: وقتی وارد موج ششم کرونا شدیم، مجبوریم برای پیشگیری از سرایت بیشتر بیماری، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم که در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آن تصمیم‌گیری و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

 بهرام عین‌اللهی ‌در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل اظهار داشت: هدف وزارت بهداشت ایجاد دفاع در مردم و افزایش مقاومت بدنی در مقابله با سویه های های جدید کرونا و از جمله اُمیکرون است. موثرترین راهکار مقابله با کرونا علاوه بر تشدید رعایت پروتکل ها، واکسیناسیون است که تا کنون بیش از 130 میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

وی افزود: حدود 89 درصد از جمعیت هدف واکسیناسیون، یک دُز و حدود 79 درصد نیز دُز دوم و در استان گیلان نیز حدود 95 درصد، دُز اول و 85 درصد، دُز دوم را تزریق کرده اند. هدف ما افزایش ایمنی بدن مردم بوده است. راه دیگر مقابله با کرونا، رعایت فاصله اجتماعی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری خیلی مهم است و ماسک به خوبی می تواند جلوی ورود اُمیکرون به بدن را بگیرد. یک ماه و نیم است که تاکید داریم دُز سوم واکسن کرونا باید تزریق شود اما علیرغم اینکه واکسن کافی در اختیار داریم اما استقبال چندان خوبی نشد و حدود 25 درصد از جمعیت هدف در استان گیلان اقدام به این کار کرده اند. باز هم دیر نشده و از مردم می خواهیم که سریعا نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: وقتی وارد موج ششم کرونا شدیم، مجبوریم برای پیشگیری از سرایت بیشتر بیماری، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم که در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آن تصمیم‌گیری و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله در شرایط کنونی پیک ششم، آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها‌ست. نیروهای بهداشتی و درمانی در طول دو سال گذشته، تلاش‌های زیادی کردند اما چاره‌ای نداریم و باید به مردم خدمت‌رسانی کنیم. از نظر نیروی انسانی، امکانات و داروهای مورد نیاز، تمهیداتی اندیشیده ایم و امیدواریم که شدت موج ششم، زیاد نباشد اما آمادگی لازم را داریم.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت پرداخت فوق العاده خاص به نیروهای بهداشتی و درمانی گفت: پرداخت فوق العاده خاص یکی از تقاضاهای نیروهای بهداشتی و درمانی است و این تقاضا از نظر ما هم مورد تایید است اما باید منابع مالی مورد نیاز آن در سازمان برنامه و بودجه و یا در بودجه سال آینده، تامین شود.

 

نظرات بینندگان