arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

فرانسه: نشانه‌هایی مبنی بر حصول توافق در وین وجود دارد

یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه پس از گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص توافق هسته‌ای عنوان کرد که مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی همچنان دشوار است اما نشانه‌هایی مبنی بر حصول توافق وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه: نشانه‌هایی مبنی بر حصول توافق در وین وجود داردایسنا: یک مقام ارشد فرانسوی از احتمال حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خبر داد.

به گزارش  رویترز، یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه پس از گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص توافق هسته‌ای عنوان کرد که مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی همچنان دشوار است اما نشانه‌هایی مبنی بر حصول توافق وجود دارد.

این مقام فرانسوی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد بیان کرد که مسئله تضمین‌های امنیتی برای ایران و چگونگی تحت کنترل بازگرداندن برنامه هسته‌ای این کشور همچنان نیاز به شفاف‌سازی دارد.

نمایندگی روسیه در وین ساعاتی پیش در توییتی نوشته بود: در بیست و هشتم ژانویه ولادیمیر پوتین تماسی تلفنی با امانوئل مکرون برقرار کرد. روسای‌جمهور درخصوص برجام گفت‌وگو کردند و بر مواضع روسیه و فرانسه در رابطه با تداوم تلاش‌های بین‌المللی جهت حفظ و اجرای توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تاکید داشتند.

نظرات بینندگان