arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

امارات نیروهای خود را از استان شبوه یمن عقب کشید

گروه الویة العمالقة (تیپ‌های غول پیکر) وابسته به امارات، از عقب‌نشینی نیروهایش از استان شبوه به سمت مواضع قبلی خود خبر داد. این گروه در بیانیه‌ای گفت: تیپ‌های عمالقه موفق شدند که پس از تصرف شهرهای بیحان و حریب و آنچه را تامین امنیت کامل استان شبوه خواندند، نیروهای خود را در این استان جابجا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: گروه شبه نظامی "ألویة العمالقة" که مزدوران امارات در جنگ برابر نیروهای مسلح یمن هستند مدعی شد که عملیات خود در استان شبوه را تکمیل کرده است.

این گروه در بیانیه‌ای گفت: تیپ‌های عمالقه موفق شدند که پس از تصرف شهرهای بیحان و حریب و آنچه را تامین امنیت کامل استان شبوه خواندند، نیروهای خود را در این استان جابجا کنند.

در این بیانیه آمده است: ألویة العمالقة پس از موفقیت بزرگی که در در عملیات «طوفان جنوب» به دست آوردند، انتقال تیپ های خود را به لانه خود آغاز کردند.

بیست و هفتم دسامبر(ششم دی ماه) گذشته بود که این گروه شبه نظامی به دستور امارات نیروهای خود را با هدف آنچه آزادسازی شهرهای استان شبوه از چنگ نیروهای حوثی خوانده بود، به این استان گسیل کرد.

به دنبال حملات مزدوران ائتلاف سعودی-اماراتی به استان شبوه، نیروهای مسلح یمن به تلافی این تجاوز، مواضعی را در عمق خاک امارات طی دو مرحله هدف گرفت که این امر مقامات ابوظبی و محور آمریکایی را شوکه کرد.

شبکه المیادین اما به نقل از منبع آگاه اعلام کرد که الویة العملاقة به دستور امارات از شبوه عقب‌نشینی کرد و این نشانه آشکاری از شکست امارات در یمن است.

این منبع با اشاره به خسارات سنگین مزدوران امارات در شیوه گفت: حمله نیروهای مسلح یمن به عمق امارات و تهدید صنعاء درباره تکرار پاسخ به تجاوزها علیه یمن، امارات را مجبور کرد عملیات نظامی خود در یمن را متوقف کند.

نظرات بینندگان