arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

تسلط سامسونگ و اپل بر بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱

بر اساس گزارش‌های Counterpoint Research و Omdia، علی‌رغم مشکلات زنجیره تامین در سال گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند موفق شد سال به سال رشد کند و برندگان کلی بازار، دو شرکت  اپل و سامسونگ بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس گزارش‌های Counterpoint Research و Omdia، علی‌رغم مشکلات زنجیره تامین در سال گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند موفق شد سال به سال رشد کند و برندگان کلی بازار، دو شرکت  اپل و سامسونگ بودند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، طبق گزارش ها، سامسونگ در سال ۲۰۲۱ در مجموع پیشتاز بود در حالی که اپل در سه ماه آخر سال تسلط داشت.

اینکه چه کسی برنده  و چه کسی دوم شد بستگی به یک موضوع دارد.  با نگاهی به کل بازار سالانه، هر دو شرکت سامسونگ و اپل به ترتیب با ۲۷۱ میلیون دستگاه و ۲۳۸ میلیون دستگاه فروش در صدر قرار گرفتند.  در پایان سال، آیفون با فروش ۸۷ میلیون محصول برتری داشت.  در حالی که فروش ۶۷ تا ۶۹ میلیونی دستگاه سامسونگ برای این دوره نامرغوب نیست، تفاوت قیمت آیفون ۱۳ نسبت به چیزی شبیه به گلکسی A۵۲ به این معنی است که اپل حتی اگر این جفت تقریباً به همان رقم می‌فروخت، سود بیشتری می‌برد.

گرچه سامسونگ ترکیبی از محصولات درجه یک مانند اپل را نداشت، اما Counterpoint می‌گوید که محصولات تاشو این شرکت در بازار گران‌قیمت به خوبی عمل می‌کنند و احتمالاً راه طولانی‌تری در تبدیل کردن گوشی‌های تاشو به یک محصول اصلی‌تر از آن‌ها خواهند داشت.

اپل و سامسونگ تنها برند‌هایی نبودند که سال‌های خوبی داشتند.  شیائومی نیز، برنده مدال برنز است و در سال ۲۰۲۱ به طور کلی ۱۹۰ میلیون فروش داشته است، علیرغم اینکه حتی آنر ایالات متحده فروخته نشده است، همچنین شاهد ظهور مجدد جهانی بوده و اکنون پس از جدایی از هوآوی در بین ۱۰ سازنده برتر گوشی‌های هوشمند قرار دارد.

 این شرکت با گوشی‌هایی مانند آنر ۵۰ و ۵۰ پرو قوی بازگشته است و حتی قصد دارد در گوشی‌های تاشو متمرکز شود.  در سال ۲۰۲۱، حدود ۴۰ میلیون دستگاه فروخته شد. موتورولا همچنان شاهد رشد در بازار کمتر از ۳۰۰ دلار آمریکا در نتیجه غیبت ال‌جی است، در حالی که در آمریکای لاتین و اروپا با طیف وسیعی از تلفن‌های دارای مشخصات خوب در حال گسترش است.

شایان ذکر است که بسیاری از مواردی که بازار گوشی‌های اندرویدی را محدود می‌کرد، مشکلات عرضه بود که توسط همه‌گیری تشدید  شد

نظرات بینندگان