arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۹ بهمن ۱۳۷۷: از درخواست برای اجازه شکار به شیخ محمد دبی تا تحرکات خانم آلبرایت و روایت مهدی از اختلاف شدید در بحث احراز صلاحیت نامزد‌های شورا‌ها

خاطرات آیت الله هاشمی: رضا از وضع راکد دبى گفت و از آلوده و خراب شدن فضاى تجارت کالاهاى ایرانى در دبى، به خاطر حضور کالاهاى قاچاق یا تجار کم‌تجربه و ناسالم و بر اجازه شکار دادن به شیخ‌محمد، اصرار داشت. اکبرآقا گفت، رفته رفته وضع صادرات و فروش داخلى پسته بهتر مى‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم. وقت با مطالعه تاريخ علل عقب افتادن ايران در نهضت صنعتى دنيا، بعد از رنسانس اروپا، گذشت. عصر آقايان اكبر صفريان و رضا و محسن هاشميان آمدند. محسن هاشميان از كانادا آمده و از اوضاع سياسى و اقتصادى ايران، اظهار نگرانى‌کرد و اعلان خطر نمود و گفت، خيلى‌ها فكر مى‌كنند، شما بتوانيد به اين وضع خاتمه بدهيد. رضا از وضع راكد دبى گفت و از آلوده و خراب شدن فضاى تجارت كالاهاى ايرانى در دبى، به خاطر حضور كالاهاى قاچاق يا تجار كم‌تجربه و ناسالم و بر اجازه شكار دادن به شيخ‌محمد، اصرار داشت. اكبرآقا گفت، رفته رفته وضع صادرات و فروش داخلى پسته بهتر مى‌شود.

طلبه‌اى از بستگان عفت آمد. متقاضى شغل است. ناهار مهدى اينجا بود. راجع به اختلاف شديدى كه در مسأله [احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات] شوراها پيش‌آمده، صحبت شد. در گزارش‌هاى خارجى، تحرك [خانم مادلین آلبرایت]، وزير امورخارجه آمريكا در منطقه، در رابطه با مسایل عراق مورد توجه است. روزانه حمله هوایى به عراق، به طور محدود انجام مى‌شود؛ به بهانه مخالفت عراق با مصوبه شوراى امنيت [سازمان ملل] و عدم پذيرش مناطق پرواز ممنوع و اخيراً كشف شده كه مأموران آنسكام ، براى آمريكا جاسوسى كرده‌اند و براى حمله هوایى و موشكى عراق، جهت انتخاب هدف‌هاى مهم، گرا داده‌اند.

نظرات بینندگان