arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

رئیس اسرائیل برای اولین بار به امارات سفر کرد / هرتزوگ: هرگونه حمله به ابوظبی را محکوم می‌کنیم

اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل، برای اولین بار به امارات متحده عربی سفر کرده است. شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان، وزیر خارجه امارات، از هرتزوگ به هنگام ورود استقبال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل، برای اولین بار به امارات متحده عربی سفر کرده است. دفتر ریاست اسرائیل اعلام کرده که هرتزوگ امروز وارد امارات شده است.

شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان، وزیر خارجه امارات، از هرتزوگ به هنگام ورود استقبال کرد.

دیدار رئیس اسرائیل با رهبران امارات در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بار دیگر در این منطقه بیشتر شده است.

امارات در ماه جاری دو بار هدف حملات پهپادی حوثی ها  قرار گرفت. در پی آن اسرائیل به امارات برای دفاع در مقابل حملات بیشتر کمک‌های امنیتی-اطلاعاتی پیشنهاد کرد.

قرار است رئیس اسرائیل در این سفر همچنین با جامعه یهودی ساکن در این کشور که قطب تجاری و گردشگری در این منطقه است هم دیدار کند.

مقام ریاست در اسرائیل عمدتاً تشریفاتی است. اما نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، هم در تلاش برای تقویت بیشتر روابط دو کشور ماه گذشته در سفری تاریخی به امارات رفت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی امارات (وام) امروز اعلام کرد که محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در دیدار امروز خود با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ الوطن در ابوظبی فرصت‌های موجود برای توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها به ویژه حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و توسعه و نیز تکنولوژی و بهداشت را در راستای منافع دو طرف و توسعه افق‌های همکاری بررسی کردند.

طبق گزارش خبرگزاری وام، در این دیدار برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم مشترک به ویژه تلاش‌ها برای برقراری صلح، ثبات و توسعه در منطقه خاورمیانه که منافع و پیشرفت ملت‌های آن را تامین می‌کند، بررسی کردند.

محمد بن زاید در ابتدای این دیدار به هرتزوگ خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد این سفر به تقویت روابط دو طرف منجر شود.

ولیعهد ابوظبی و رئیس اسرائیل به بررسی توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای و نیز تکنولوژی و بهداشت و غیره پرداختند.

در این دیدار بن زاید تاکید کرد: آنچه امارات و اسرائیل را جمع کرده است فهم مشترک نسبت اهمیت اتخاذ موضعی قاطع علیه شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی است.

رئیس رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن حملات اخیر انصارالله به یمن گفت: اسرائیل هر گونه حمله که حاکمیت و امنیت امارات را هدف بگیرد، محکوم می‌کند.

او بار دیگر از اقدامات امارات در راه حفظ امنیت خود در برابر حملات انصارالله حمایت کرد.

هرتزوگ گفت: دوست دارم تاکید کنم ما تمام خواسته‌های امنیتی شما را تایید می‌کنیم و با هم راه‌های صلح و ابزارهای لازم برای تحقق امنیت کامل در منطقه را ایجاد می‌کنیم!

هرتزوگ مدعی شد، پیام صلح سنگ بنای روابط اسرائیل با امارات است و سفر من به امارات پیامی به دو ملت و منطقه است که باید توافقات ابراهیم ادامه یابند و باید کشورهای بیشتر به این تلاش بپیوندند.

هرتزوگ نیز تاکید کرد: ما پیامی را به کل منطقه می‌فرستیم که راهکار ما صلح و همزیستی است و دختران و پسران ابراهیم می‌توانند در کنار یکدیگر در صلح و دوستی زندگی کنند.

رئیس رژیم صهیونیستی گفت، خاورمیانه دوره‌ای جدید را با تصمیمات شجاعانه و با وجود رهبران دیگر در زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل آغاز می‌کند.

هرتزوگ اشاره کرد با ولیعهد ابوظبی درباره آینده مشارکت جدید و حیاتی بین دو طرف صحبت کردیم.

هرتزوگ امروز اولین سفر رسمی خود به امارات را آغاز کرد.

نظرات بینندگان