arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱

وزير دفاع: ابعاد موضوع رويت شيء نوراني در آسمان ايران در حال بررسي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به مشاهده شي نوراني در فضاي کشور اظهار داشت اين پديده تنها در فضاي ايران مشاهده نشده و طبيعتا ابعاد آن در حال بررسي است.سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي صبح روز يکشنبه پيش از آغاز جشنواره توسعه صنايع دفاعي با رويکرد زيست محيطي در گفت وگو با ايرنا افزود: در خصوص شئ نوراني به اندازه کافي اظهار نظرها صورت گرفته و ابعاد آن هنوز قابل بررسي است. وي خاطرنشان کرد : فضاي کشور ما به اندازه کافي امن است و اين اتفاق نافي اين نيست که بگوييم کشور به لحاظ پدافندي کمبود دارد . وحيدي اضافه کرد : پديده شئ نوراني در بسياري از کشورهاي منطقه خاورميانه مشاهده شده است و ما به دنبال بررسي بيشتر ابعاد اين پديده هستيم.

اظهارات يک مقام آگاه نظامي

در همين حال يک مقام آگاه در نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس، با طرح اطلاعات تکميلي در خصوص شيء نوراني که پنج شنبه شب گذشته در آسمان ايران و برخي کشورهاي منطقه مشاهده شده، اظهار داشت: اطلاعات نظامي ما نشان مي‌دهد 10 روز قبل از مشاهده اين شئ نوراني که از شرق افغانستان به سمت سرزمين‌هاي اشغالي حرکت کرده است. آمريکايي‌ها با يک فروند هواپيماي غول‌پيکر تجهيزاتي را به کشور افغانستان منتقل کردند که اين تجهيزات نوعا در قضاياي کشور افغانستان هيچ کارايي براي آمريکايي‌ها ندارد.وي خاطرنشان کرد: البته با توجه به حساسيت اين موضوع هنوز هيچ خبري درباره انگيزه اين نقل و انتقال توسط آمريکايي‌ها در رسانه‌ها منتشر نشده است.

هرگونه ارتباط بين رزمايش پدافندي "طلوع فجر" و شيء نوراني تکذيب شد

همزمان سازمان پدافند غيرعامل باانتشار اطلاعيه اي درواکنش به تحليل خودساخته برخي رسانه ها،هرگونه ارتباط ميان انجام رزمايش پدافند"طلوع فجر"و شيء نوراني را تکذيب کرد.به گزارش فارس در اين اطلاعيه آمده است:با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و احترام، به دنبال انتشار خبر رزمايش پدافند غيرعامل طلوع فجر در مورخ 17/3/91 برخي رسانه ها براساس تحليل رسانه اي بين شيء نوراني و انجام رزمايش ارتباط برقرارنموده که بدين وسيله هرگونه ارتباط ميان انجام رزمايش مذکور و شيء نوراني تکذيب مي گردد.
نظرات بینندگان