arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

بانک ملی ایران باید تمام نیازهای اقشار جامعه را تامین کند

‎مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم افزایش سهم این بانک در نظام بانکی، خاطرنشان کرد: بانک نباید از بازار غافل شده و ساختار دولتی غیرمنعطف نباید بر فعالیت های بانک غالب شود، بلکه باید با همکاری همه كاركنان، شرایطی ایجاد شود که بانک ملی ایران به صورت منعطف و سریع و به روز، تصمیم بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
    مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که این بانک باید «تمام نیازهای همه اقشار جامعه» را تامین کند، گفت: بانک ملی ایران نه بانکی است که فقط به شرکت ها توجه کند، نه بانکی است که فقط به اصناف توجه کند و نه یک مجموعه صرفا قرض الحسنه است، بلکه بانکی جامع است که باید محصولات متفاوت را برای تامین نیازهای متفاوت همه مشتریان در اختیار داشته باشد.

‎به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا فرزین در نشست صمیمی با کارکنان اداره امور شعب  استان بوشهر با تاکید بر این که برنامه استراتژیک مدون دو ساله طراحی شده برای بانک با قدرت باید پیاده سازی شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین محور های این برنامه، ارائه اختیارات بیشتر به استان ها، متناسب با نوع فعالیت های اقتصادی و صنایع مستقر در همان استان است.

‎وی با اشاره به این که سه حوزه بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانکداری جامع بانک ملی ایران دیده شده است، گفت: این برنامه تحول باید از سطوح عالی بانک تا سطح شعب به طور کامل عملیاتی شود.

‎مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم افزایش سهم این بانک در نظام بانکی، خاطرنشان کرد: بانک نباید از بازار غافل شده و ساختار دولتی غیرمنعطف نباید بر فعالیت های بانک غالب شود، بلکه باید با همکاری همه كاركنان، شرایطی ایجاد شود که بانک ملی ایران به صورت منعطف و سریع و به روز، تصمیم بگیرد.

‎فرزین لزوم شناخت نیازهای روز مشتریان و طراحی، تولید و عرضه محصولات متناسب با آن را خواستار شد و ادامه داد: معاونت بانکداری جامع که در سطح عالی بانک ایجاد شده است، باید در استان های خاص مانند استان بوشهر نیز پیاده سازی شده و برای طراحی محصول و بازاریابی فعالیت کند.
‎مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین تقویت حوزه های بانکداری مجازی، الکترونیکی و اینترنتی این بانک را از دیگر برنامه های پیش رو خواند و با بیان این که هر محصولی که در بانک تولید می شود، باید دستورالعمل آی تی هم در کنارش وجود داشته باشد.

‎وي همچنین سهم نیروی انسانی قوی، با انگیزه و دارای دانش کافی در بانک ملی ایران را چشمگیر خواند و با بیان این که باید از این پتانسیل به خوبی استفاده شود، افزود: مسائل معیشتی کارکنان نیز مورد توجه مدیران ارشد بانک است و تا حد امکان به آن رسیدگی خواهد شد.

‎فرزین تغییر در روند سنتی اعطای تسهیلات به مشتریان را نیز از برنامه های پیش رو خواند و با تاکید بر این که ارتباط مستقیم با بنگاه های بزرگ باید برقرار شود، گفت: برای ارتباط و پرداخت تسهیلات به بنگاه های بزرگ، باید خارج از روابط جاری اداری تصمیم گیری شود.

‎سهم بانک ملی ایران از منابع بوشهر افزایش یابد

‎عضو هیات عامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با بیان این که سهم این بانک از منابع موجود در استان می تواند افزایش یابد، اظهار کرد: در حوزه تخصیص اعتبارات و پرداخت تسهیلات نیز می توان سهم بانک ملی ایران را ارتقا داد.

‎حسن مونسان با قدردانی از حوزه های فعال استان مانند بندر گناوه و شعبه ممتاز بوشهر که در حوزه های مختلف عملکردی بسیار موفق بوده اند، مطالعه ویژه توانایی های شعب استان بوشهر را خواستار شد و اظهار کرد: باید ساز وکار مدونی زیر نظر یکی از اعضای هیات مدیره طراحی شود تا از ظرفیت های این استان به بهترین شکل استفاده شود.

‎معاون شعب بانک ملی ایران دادن اختیارات ویژه و بالا به استان برای ارائه خدمات دارای مزیت رقابتی به مشتریان استانی را راهکاری مناسب برای توسعه فعالیت های بانک در بوشهر دانست و افزود: پتانسیل های زیای از جمله پتروشیمی ها در این منطقه وجود دارد که می توان با برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسی جدی، از این طریق منابع بسیار خوبی را به سوی بانک هدایت کرد.

‎تحول در بانک با عملیاتی کردن بانکداری جامع

‎معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران نیز چابک سازی سازمانی و اصلاح فرایندها برای هماهنگی با تغییر فضای کسب و کار را از برنامه های پیش روی بانک خواند و گفت: ساختار بانک تغییر کرده است و با ایجاد معاونت بانکداری جامع در بانک و تسری آن به استان ها و حوزه ها، سعی بر این است که ارتباط موثرتری با مشتریان ایجاد شود.

‎علیرضا صادقی با اشاره به این که  با تمرکز منابع و فروش محصولات به مشتریان، روابط پایدار و برد-برد در بانک ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: بوشهر و عسلویه پتانسیل های زیادی دارند و سهم بانک ملی ایران از این منابع می تواند با تحول در فرایندها، افزایش یابد.

‎تفویض اختیارات کافی به واحدهای بانک

‎عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز با بیان این که سطح تفویض اختیارات انجام شده به استان ها در بانک ملی ایران در مقایسه با نظام بانکی کم نظیر است، گفت: برای ارائه اختیارات خاص به استان ها به منظور تصمیم گیری درباره مشتریان خاص نیز باید تدبیر شود.

‎سید فرید موسوی همچنین با اعلام این که محصولات اعتباری مختلفی در بانک در حال طراحی است، توجه به نیازهای همه مشتریان در این بخش را خواستار شد و گفت: بانک ملی ایران علاوه بر وظایف استانی، وظایف ملی هم دارد و در تخصیص تسهیلات، باید به این موارد به اندازه کافی دقت شود.

‎حرکت بانک ملی ایران به سوی جایگاه واقعی

عضو هیات مديره بانک ملی ایران نیز روند حرکت بانک به سوی جایگاه مطلوب خود را امیدوار کننده خواند و گفت: با تغییر مدیریت و تسلط خرد جمعی بر بانک، آینده درخشانی در انتظار این بنگاه بزرگ اقتصادی است.

علی موسوی زاده نگاه جدید حاکم بر بانک را طراحی محصولات جدید و جلوگیری از خام فروشی دانست و خاطرنشان کرد: اکنون محصولات و خدمات جدیدی در بانک ملی ایران ویژه مشتریان مختلف طراحی شده است که می تواند نیازهای اقشار مختلف را برآورده کند.

حوزه ارز باید بیشتر مورد توجه باشد

‎عضو هیات عامل و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران نیز با بیان این که بانک در آستانه تحولات بزرگ است، بر لزوم توجه بیشتر به حوزه ارزی به منظور تحقق سریعتر اهداف عالی بانک تاکید کرد.

‎محسن امین زارع با اشاره به این که فعالیت های ارزی توانسته است صورت های مالی بانک را بهبود بخشد، گفت: بانک باید در این حوزه بیش از پیش تجهیز شود، چرا که ظرفیت بانک ملی ایران در حوزه ارز بی نظیر است.

‎در ادامه این جلسه که در بندر عسلویه برگزار شد، داریوش زراعت گر رئیس اداره امور شعب استان بوشهر با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب، گفت: 48 شعبه و 8 باجه بانک ملی ایران در بوشهر، رشدهای قابل توجهی را در حوزه عملکردی تجربه کرده اند، ولی با اختیارات جدیدی که به استان واگذار شده است، این رشدها شدت بیشتری خواهند گرفت.

‎همچنین جمعی از کارکنان اداره امور شعب استان بوشهر در این جلسه با بیان مطالبی، در حضور مدیرعامل به طرح دیدگاه های خود به منظور ارتقای بانک پرداختند. در پایان نیز دارندگان رتبه های برتر در ارزیابی عملکرد 9 ماهه تقدیر شدند.
نظرات بینندگان