arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

طرح انقلابی چینی‌ها در توسعه رحم مصنوعی

یک پرستار ربات چینی که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند، می‌تواند جنین‌ها را با جزئیات بی‌سابقه و برای هر نوع نقصی در دوران بارداری تحت نظر داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پرستار ربات چینی که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند، می‌تواند جنین‌ها را با جزئیات بی‌سابقه و برای هر نوع نقصی در دوران بارداری تحت نظر داشته باشد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از i۲۴NEWS، طبق گزارش‌ها، دانشمندان چینی یک رحم مصنوعی برای رشد ایمن جنین در خارج از بدن انسان در یک پرستار رباتیک ایجاد کردند که می‌تواند جنین‌ها را زیر نظر بگیرد و از آن‌ها مراقبت کند.

ناتان مینسبرگ، گزارشگر i۲۴NEWS مستقر در هنگ کنگ، گفت که این پیشرفت بالقوه در زمانی اتفاق می‌افتد که چین «با پایین‌ترین نرخ زاد و ولد در یک دهه اخیر مواجه است».

مینسبرگ افزود: «البته اگر قوانین و پیشینه اخلاقی، اجازه تحقق این فناوری را بدهد، همه موارد در محدوده احتمالات هستند.»

محققان مؤسسه مهندسی و فناوری زیست پزشکی سوژو در استان جیانگ سو شرقی چین، فناوری هوش مصنوعی (AI) را برای بر عهده گرفتن مسئولیت بچه دار شدن توسعه دادند. مینسبرگ توضیح داد که پرستار هوش مصنوعی در حال حاضر از جنین‌های حیوانات مراقبت می‌کند و برخی از دانشمندان معتقدند که می‌توان از همین نوع فناوری برای رشد ایمن‌تر و کارآمدتر جنین‌های انسان استفاده کرد.

طرح انقلابی چینی‌ها در توسعه رحم مصنوعی

از طریق این سیستم رباتیک، نظارت بر جنین‌ها با جزئیات بی‌سابقه‌ای برای هر نوع نقصی که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد، انجام می‌شود.

مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مجله مهندسی پزشکی بیومدیکال‌ می‌گوید این فناوری "نه تنها به درک بیشتر منشاء زندگی کمک می‌کند ... بلکه پایه‌ای نظری برای حل نقایص مادرزادی و سایر مشکلات عمده سلامت باروری فراهم می‌کند. "

اگرچه قوانین بین‌المللی در حال حاضر مطالعات تجربی روی جنین‌های انسان را پس از بیش از دو هفته از رشد منع می‌کند، مینسبرگ خاطرنشان کرد که چین امیدوار است این امر به زودی تغییر کند.

[چین]با یکی از بزرگترین کاهش نرخ زاد و ولد در جهان مواجه است، با این که تعداد نوزادان در پنج سال گذشته تقریباً به نصف رسیده است، زیرا زنان چینی به طور فزاینده‌ای «اولویت‌های سنتی» مانند ازدواج و فرزندآوری را رد می‌کنند.

این روزنامه نگار تاکید کرد که چگونه نرخ تولد در سراسر جهان پایین است و این فناوری می‌تواند در جا‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات بینندگان