arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

ارمغان پوتین از سفر پکن؛ عرضه ۱۰ میلیارد مترمکعبی گاز به چین

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای چینی خود پیشنهاد داد کشورش سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از خاور دور به چین عرضه کند. به گفته پوتین، روابط روسیه و چین ویژگی بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است، کشور‌ها از توسعه یکدیگر حمایت می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای چینی خود پیشنهاد داد کشورش سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از خاور دور به چین عرضه کند.

 ولادیمیر پوتین که برای شرکت در آئین گشایش بازی‌های المپیک زمستانی به پکن رفته است، در دیدار با شی جین پینگ گفت: شرکت‌های روسی راه‌حل‌های جدیدی را برای عرضه هیدروکربن به چین در صنعت گاز آماده کرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه در مورد همکاری بین نهادها و ساختارهای دو کشور، به تعامل در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله فناوری پیشرفته و دستور کار سبز در ارتباط با انتقال به انواع جدید انرژی اشاره و در عین حال تاکید کرد: ما انواع انرژی سنتی را نیز فراموش نمی‌کنیم.

به گفته پوتین، روابط روسیه و چین ویژگی بی‌سابقه ای پیدا کرده است، کشورها از توسعه یکدیگر حمایت می کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز اطمینان کرد که مسکو و پکن "قطعا" به گردش تجاری دوجانبه ۲۰۰ میلیارد دلاری دست خواهند یافت.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز در این دیدار گفت که چین و روسیه از تلاش ها برای حفاظت از منافع اساسی خود در جهان حمایت می کنند.

در این دیدار سران دو کشور درباره بررسی همه جانبه موضوعات کلیدی دوجانبه، منطقه ای و جهانی گفت و گو کردند.

همانطور که یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه قبلاً گفته بود، پوتین و جین پینگ یک بسته حاوی ۱۵ سند را امضا خواهند کرد. همچنین این دو سیاستمدار، بیانیه‌ای مشترک در رابطه با «دیدگاه‌های روسیه و چین درباره مهم‌ترین مشکلات جهان» منتشر خواهند کرد.

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، با وجود این واقعیت که برای دو سال امکان ملاقات حضوری با شی جین پینگ وجود نداشت، او و رئیس جمهوری چین به طور دائم در تماس بودند و در کنفرانس های ویدئویی شرکت و با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

نظرات بینندگان