arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

هواپیمای مافوق صوت چین با سرعت ۷۰۰۰ مایل در ساعت رونمایی شد

یک شرکت چینی از طرح یک هواپیمای مافوق صوت با قابلیت پرواز بین پکن و نیویورک در یک ساعت رونمایی کرد. این هواپیمای موشک با بال برای پرواز با سرعت حیرت‌انگیز ۷۰۰۰ مایل در ساعت طراحی شده است و طبق گزارش‌ها، آزمایش‌های آن در سال آینده آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  1. یک شرکت چینی از طرح یک هواپیمای مافوق صوت با قابلیت پرواز بین پکن و نیویورک در یک ساعت رونمایی کرد. این هواپیمای موشک با بال برای پرواز با سرعت حیرت‌انگیز ۷۰۰۰ مایل در ساعت طراحی شده است و طبق گزارش‌ها، آزمایش‌های آن در سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، دانشمندان امیدوارند این هواپیما برای سفر تا سال ۲۰۲۴ به هوا آماده شود.

اسپیس دات کام گزارش می‌دهد که این هواپیمای آینده نگر، توسط Space Transportation ساخته می‌شود که امیدوار است تا پایان دهه یک پرواز کامل نقطه به نقطه انجام  دهد.

ویدئویی که این شرکت منتشر کرده است، نشان می‌دهد که هواپیما پس از برخاستن، قبل از ادامه مسیر، از بال آن جدا می‌شود. در همین حال، بال و بوستر‌ها دوباره روی سکوی پرتاب فرود می‌آیند.

هواپیمای مافوق صوت چین با سرعت ۷۰۰۰ مایل در ساعت رونمایی شد

وقتی هواپیما می‌رسد، با استفاده از سه پایه که از عقب باز می‌شوند، فرود می‌آید، این شرکت به خود می‌بالد که می‌تواند تنها در یک ساعت نیویورک را به پایتخت چین متصل کند.

این شرکت به رسانه‌های چینی گفت: "ما در حال توسعه یک موشک بالدار برای حمل‌ونقل نقطه به نقطه با سرعت بالا هستیم که هزینه آن کمتر از موشک‌هایی است که ماهواره حمل می‌کنند و سریع‌تر از هواپیما‌های سنتی است".

هواپیما‌های مافوق صوت مهمترین برنامه‌های فناوری پیشرفته چین هستند و این کشور همچنان به سرمایه‌گذاری مبالغ و منابع زیادی در این بخش ادامه می‌دهد. در پایان سال گذشته، طرح‌های هواپیمایی که بتواند ده نفر را در یک ساعت به هر نقطه از زمین منتقل کند، رونمایی شد. نمونه اولیه دارای یک جفت بال دلتا شبیه به بال‌های فرانسوی و انگلیسی Concorde است که نوک آن به سمت بالا است.

هواپیمای مافوق صوت چین با سرعت ۷۰۰۰ مایل در ساعت رونمایی شد

چین، همچنین در  حال توسعه یک موتور موشک اتمی با سرعت ۶۰۰۰ مایل در ساعت  است که بنا بر گزارش‌ها بر اساس طرحی است که ناسا به دلیل هزینه زیاد آن را رها کرده است.  

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده در تابستان گذشته پس از پرتاب موشکی از سوی چین به فضا که حامل یک وسیله نقلیه مافوق صوت بود که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف خود دور کره زمین می‌چرخید، مبهوت ماندند.

هواپیمای مافوق صوت چین با سرعت ۷۰۰۰ مایل در ساعت رونمایی شد

این موشک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای در زمانی که در ماه اوت به طور مخفیانه پرتاب شد، هدف خود را حدود ۲۲ مایل از دست داد. شرکت Space Transportation در آگوست گذشته اعلام کرد که  ۴۶ میلیون دلار  برای برنامه‌های هواپیمای فضایی مافوق صوت خود جمع آوری کرده است. این شرکت اخیراً آزمایش‌های زیادی را برای خودرو‌های Tianxing ۱ و Tianxing ۲ انجام است.

دهمین آزمایش پرواز در ۲۳ ژانویه انجام شد و پس از آن  آزمایش دیگری  با همکاری آزمایشگاه احتراق در دانشگاه Tsinghua پکن انجام شد.

نظرات بینندگان