arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

ادعای جنجالی تبعیض نژادی در گوگل

۲ کارمند سابق هوش مصنوعی گوگل این شرکت را به "برتری سفیدپوستان" نسبت به دیگر کارمندان متهم کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۲ کارمند سابق هوش مصنوعی گوگل این شرکت را به "برتری سفیدپوستان" نسبت به دیگر کارمندان متهم کردند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، دو نفر از اعضای تیم تحقیقاتی اخلاقی هوش مصنوعی گوگل در اوایل این هفته شرکت را ترک کردند و دلیل آن را  "پوسیدگی نهادی" و آنچه آن‌ها ادعا می‌کنند سیاست "حفظ برتری سفید پوستان" است، عنوان کردند.

الکس هانا و دیلن بیکر گفتند که استعفای خود را به گوگل ارائه کرده اند و به موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی هوش مصنوعی توزیع شده که توسط محقق سابق هوش مصنوعی گوگل تیمنیت گبرو تأسیس شده بود، پیوستند. خروج آن‌ها از گوگل اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد.

در سال ۲۰۲۰، گبرو ادعا کرد که پس از انتقاد از شکست این شرکت در تنوع بخشیدن به رتبه‌های خود، از گوگل اخراج شده است، این شرکت ادعای گبرو را رد کرد و گفت که او پس از خودداری از انتشار مقاله دانشگاهی که نوشته بود، استعفا داد.

خروج گبرو باعث شد که سایرین در واحد تحقیقات اخلاقی هوش مصنوعی در اعتراض به مدیریت این وضعیت توسط شرکت، استعفا داده یا پیام‌هایی به مدیران ارسال کنند. در فوریه سال گذشته، این شرکت مارگارت میچل را که یکی از سرپرستان تیم تحقیقاتی اخلاقی هوش مصنوعی بود، اخراج کرد. هانا و بیکر گفتند مشکلاتی که منجر به خروج گبرو و میچل شد در شرکت ادامه داشت.

سخنگوی گوگل گفت: "ما از کمک‌های الکس و دیلن قدردانی می‌کنیم - تحقیقات ما در مورد هوش مصنوعی مسئول فوق العاده مهم است و ما همچنان به گسترش کار خود در این زمینه مطابق با اصول هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهیم. ما همچنین متعهد به ساخت شرکتی هستیم که در آن افراد با دیدگاه‌ها، پیشینه‌ها و تجربیات مختلف بتوانند بهترین کار خود را انجام دهند. "

نظرات بینندگان