arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱

حتی روسها هم نمی دانند شیء نورانی چه بوده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیء نورانی (نه اشیای نورانی که خیلی ها اشتباه نوشته اند) پنجشنبه شب در آسمان پایین قفقاز و شمال خاورمیانه از قبرس و لبنان و سرزمین های اشغالی گرفته تا مشهد و شیراز در ایران دیده شد.

 به گزارش خبرآنلاین؛ اسرائیلی ها ترسیدند که نکند موشک ایرانی است (بعدا گفته شد این شی که به صورت حلزونی و از پایین به بالا دور خود پیچید و محو شد، در فاصله 200 تا 300 کیلومتری زمین بوده و مردم از شیراز در ایران تا قبرس و فلسطین اشغالی آنرا مشاهده کرده اند.

بیایید یک بار این خبر و فیلم شی نورانی که توسط اعضای شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک منتشر شد را با هم مرور کرده و خبر سایت راشا تودی روسیه را نیز مرور کنیم.

یکی از اولین خبرهای رسمی منتشر شده در مورد شی نورانی سایت اسرائیلی آهارانودز است. لبنانی ها و اسرائیلی ها اولین نفرهایی بودند که شی را دیده و به مقامات نظامی گزارش کردند.( لینک خبر را ببینید.) این خبر با علامت سوال است و گفته شده موجودات فضایی یا موشک بالستیک روسیه؟ در واقع از همان ابتدا نیز صراحتا گفته نشده که موشک بوده است.

 

 

جالب اینجاست که روسیه فیلم پرتاب موشک بالستیک را در سایت خود گذاشته (در این فیلم شکست و سقوط موشک پس ار پرتاب کاملا مشخص است)و چند دقیقه بعد از پرس و جوی اسرائیلی ها ، آنرا از روی سایت خود برداشته است.
According to a statement issued by Russia's Defense Ministry, crews belonging to the army's strategic missile division successfully test-fired a ballistic missile at 9:39 pm Moscow time. A video shot in the area the missile was fired from showed parts of the missile falling. However, the clip was removed a few minutes after being posted.

 
همانطوری که در فیلم می بینید، موشک لحظاتی پس از شلیک سقوط می کند. در اینکه روسها دروغ گفته اند شکی نیست. تقریبا هیچ مقام رسمی روس نگفته که شی نورانی همانی موشک بالستیک است. این را ایرانی ها و ... به نقل از منبعی که وجود نداشت نوشتند. منبع از روی هافینگتون پستی که اصلا خبری در آن وجود ندارد نقل قول شده و بعد متوجه می شویم که سایت اسرائیلی منبع موشک بالستیک بوده که آنهم از روی یک quote از سوی مقام اسرائیلی از روسیه نقل قول شده است. در واقع همه چیز بر مبنای غیر رسمی شکل گرفته و بعد سایتهای خبری آنرا جدی گرفته و نقل کردند. سپس روسها دیدند که بدون اینکه یک ریال خرج کنند، برای خود پپسی باز کرده و اتفاق مورد نظر را به نام خود جعل کردند. هم ژست نظامی گرفته اند و هم مانند همیشه با دروغگویی همه چیز را به نفع خود تمام کرده اند.

واقعیت از لحاظ نظامی چیز دیگری است. روسها بالستیکی که تست کرده اند برایشان خیلی مهم بود. اینکه پرتاب آن موفقیت آمیز باشد یا نه برای روسیه اهمیت استراتژیک داشته، چرا که قسمت  بزرگی از زراد خانه موشکهای روسیه از این نسل است و قرار بوده اگر این موشک پرتابش موفقیت امیز باشد، از آن تا سال 2019  استفاده شود تا بالانس نظامی روسیه با امریکا حفظ شود. حال اگر روسها اعلام کنند که شلیک آنها با شکست مواجه شده، به نفع امریکا می شود.

بنابراین چسباندن این شی نورانی به موشک بالستیک، باز کردن نوشابه به نفع روسها تلقی می شود که به هیچ وجه مبنای علمی ندارد. در سایت راشا نودی نیز این جمله آمده است:
The Russian Vesti-24 news channel quoted unnamed military officials as saying the missile hit the practice target despite the fact that it had an unusual flight trajectory.
این جمله می گوید از مقام روس پرسیده شده و این مقام شلیک  را تایید کرده در حالی که خط سیر موشک شلیک شده با شی نورانی با هم نمی خواند! یعنی شی نورانی با موشک شلیک شده در یک خط سیر نبوده است. ضمن اینکه شلیک از زمین تا فاصله 200 تا 300 کیلومتری با مکان شلیک موشک نیز با هم جور نیست.

البته در همین خبر راشا تودی آمده که برخی می گویند ممکن است انفجار ماهواره باشد و ..

اما از نگاه علمی واقعا نمی توان در حال حاضر مدارکی آورد که این شی چه بوده و به همین خاظر منابع رسمی خبری و علمی از واژه Unidentified flying object  استفاده کرده اند. این واژه در حال حاضر تنها واژه معتبری است که منابع علمی آنرا قبول دارند و حتی از بکار بردن واژه یوفو UFO بعنوان موجود (نه شی) نیز ابا دارند.

در همین سایت راشا تودی نیز علامت سوال همچنان وجود دارد و خود روسها نیز ضمنی قبول دارند که نمی دانند که این شی چه بوده است،(هیچ ارتباط مستقیمی بین شی با پرتاب موشک را نگفته اند)  آنوقت برخی پافشاری غیر علمی دارند که همچنان موشک بوده است!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
18
با این حساب برگشتیم سر پله اول.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
15
16
نویسنده این مطلب آنقدر بی سواده که نمیدونه UFO همون Unidentified Flying Object است.
خدایا شکرت!
مملکت من پر از دانشمنده! اونهم از نوع متوهمش.
نظرات بینندگان