arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

فرمانده سنتکام: امارات جای بسیار امنی است

فرمانده تروریست‌های «سنتکام» با اشاره به اینکه واشنگتن برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ارتش یمن با امارات همکاری خواهد کرد، می‌گوید که امارات کشور بسیار امنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: فرمانده تروریست‌های «سنتکام» با اشاره به اینکه واشنگتن برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ارتش یمن با امارات همکاری خواهد کرد، می‌گوید که امارات کشور بسیار امنی است.

«کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های «سنتکام» در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرگزاری رسمی امارات (وام) به حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه ابوظبی پرداخت.

در این مصاحبه که امروز (سه‌شنبه)، منتشر شده است، فرمانده سنتکام اظهار داشت که آمریکا، امارات و سایر شرکای منطقه‌ای و جهانی به منظور ایجاد راه‌حل‌های مؤثرتر برای توقف حملات پهپادی علیه امارات تلاش می‌کنند.

به‌رغم آنکه موشک‌ها و پهپادهای یمنی در عملیات‌های اخیر به امارات با اهداف برخورد داشته‌اند، کنت‌مکنزی مدعی شد که سامانه پدافند هوایی «تاد» در عملیات‌های پیشین عملکرد موفقی داشته‌اند. او اضافه کرد: «می‌دانم که این موضوع (رهگیری پهپادها)‌ خیال همه را در امارات آسوده می‌کند. ما در آینده به همکاری‌های خود با امارات به منظور توسعه سامانه‌ها پدافند هوایی مؤثرتر ادامه می‌دهیم».

مک‌کنزی ادامه داد: «ما با شرکای خود در منطقه و شرکت‌های آمریکایی به منظور توسعه راهکار‌هایی برای مقابله با پهپادها پیش از ارسال آن‌ها همکاری می‌کنیم. هدف این سامانه شناسایی پهپادها و مقابله با آن‌ها پیش از شلیک است». فرمانده سنتکام همچنین گفت که هدف از سفرش به کشور امارات تقویت همکاری و دوستی با امارات و تأکید بر این نکته است که آمریکا به حمایت‌های خود از این کشور همچنان ادمه می‌دهد.

مک‌کنزی در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد: «به‌رغم آنکه حملات علیه امارات برای آمریکا نگران‌کننده است؛ اما کشور امارات یکی از حرفه‌ای‌ترین ارتش‌های منطقه را دارد و من بر این باورم که امارات مکانی بسیار امن است». وی همچنین خاطر نشان کرد که واشنگتن ناوشکن موشکی «یو‌اس‌اس‌کول» برای مقابله با موشک‌های بالستیک به منطقه ارسال کرده و این ناوشکن در آب‌های امارات اقدام به گشت‌زنی و از نزدیک با ابوظبی برای محافظت از این کشور اقدام خواهد کرد.

فرمانده سنتکام همچنین اشاره کرد که آمریکا اسکادرانی از جنگنده‌های پیشرفته اف-۲۲ یک هفته بعد به امارات ارسال خواهد کرد. او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تروریستی خوانده شدن انصارالله از سوی واشنگتن، به اتهام‌زنی به به جنبش انصارالله پرداخت و گفت: «پرداختن به این مسئله را به دیپلمات‌های آمریکایی می‌سپارم... اما من می‌گویم که حوثی‌ها رفتار خودسرانه و غیرمسئولانه‌ای دارند و به امارات حمله می‌کنند و همچنان به حملات خود علیه عربستان ادامه می‌دهند».

فرمانده سنتکام در حالی از امن بودن کشور امارات سخن به میان آورده است که این کشور طی‌ هفته‌های گذشته چند بار هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفت. پایگاه خبری «آکسیوس»، اخیرا، به نقل از مقامات تل‌آویو در این خصوص گزارش داده بود که عده‌‌ای از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی به‌تازگی وارد امارات شده‌اند تا درباره ارائه‌ کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. آکسیوس خبر داده بود که امارات به تل‌آویو اطلاع داده که برای رهگیری موشک‌ها و پهپادها نیاز به کمک دارد.

مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله گروه عراقی ناشناس موسوم به «الویه الوعدالحق»- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفته بود.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

نظرات بینندگان