arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

جمهوری آذربایجان ۸ زندانی ارمنستانی را آزاد کرد

رئیس شورای اروپایی گفت، جمهوری آذربایجان هشت زندانی ارمنستانی را در تلاشی برای تسهیل گفت‌وگوهای جدید با فرانسه و اتحادیه اروپا درباره درگیری مرزی بین دو کشور آزاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس شورای اروپایی گفت، جمهوری آذربایجان هشت زندانی ارمنستانی را در تلاشی برای تسهیل گفت‌وگوهای جدید با فرانسه و اتحادیه اروپا درباره درگیری مرزی بین دو کشور آزاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شارل میشل رئیس شورای اروپایی در توئیتی نوشت:‌ آزادی این هشت زندانی ارمنستانی و بازگشت آنها به کشورشان توسط دولت جمهوری آذربایجان یک نشانه دیگری از تحولات مثبت در نتیجه دیدار با امانوئل ماکرون، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان است.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا از ثبات و شکوه منطقه حمایت می‌کند.

اکتبر گذشته میلادی، نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان نیروهای ارمنستانی را از قلمرویی که از دهه ۹۰ میلادی و در داخل و اطراف منطقه قره باغ کنترلش را بر عهده داشتند، بیرون کردند پیش از آنکه دو طرف با میانجی‌گری روسیه آتش‌بس اعلام کنند.

ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در نوامبر گذشته میلادی اعلام کردند که توافقنامه‌ای را برای پایان دادن به درگیری نظامی بر سر منطقه قره باغ پس از بیش از یک ماه درگیری امضا کرده‌اند.

 

نظرات بینندگان