arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیدا کردن یک روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب گام بزرگی در قبال مراقبت از سلامت روان شما است. اما، بر خلاف سرماخوردگی یا آنفولانزا، درمان مشکلات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود یابند.

اکثر مراجعین به روانشناس به مدت 5 تا 10 جلسه تحت درمان قرار می گیرند و هر هفته با روانشناس خود ملاقات می کنند.

روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب

با این حال، انجمن های علمی روانشناسی تهران و ایران می‌گویند که طیف وسیعی از تعداد جلسات مورد نیاز است. برخی افراد پس از هشت جلسه و برخی دیگر پس از 6 ماه بهبود می ‌یابند. گاهی اوقات، برای مشکلات شدیدتر، ممکن است یک یا دو سال نیاز باشد.

این گفته ها به چه معناست: مراجعه به یک دکتر روانشناس خوب یک تعهد است و بسته به منابع مالی شما و پوشش بیمه درمانی، ممکن است پرهزینه باشد. درصورتی که برای روانشناسی و قرار گرفتن تحت روان درمانی به یک روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب نیاز دارید، مطالعه این مقاله برای شما می تواند مفید باشد. تا انتهای مقاله را مرور بفرمائید چراکه نکات مهمی درباره معرفی یک روانشناس خوب به شما ارائه خواهد شد. یک دکتر روانشناس خوب می تواند زندگی شما را معنی دار سازد.

قیمت ویزیت روانشناس در تهران

در بسیاری از کشورها داشتن بیمه درمانی هم تضمین نمی کند که نیازی به پیش پرداخت برای مراجعه به روانشناس نداشته باشید. در کشورهای اروپایی طرح هایی با فرانشیز بالا هیچ هزینه درمانی را تا زمانی که فرانشیز برآورده نشود پوشش نمی دهد. تا آن زمان، باید برای قرارهای روانشناسی خود از جیب خود پرداخت کنید.

در کشورهای انگلیسی زبان، برخلاف بیمه 10 تا 30 دلاری، بسیاری از روانشناسان برای هر جلسه بین 65 تا 150 دلار ویزیت می گیرند. در بیشتر مناطق، هزینه درمان حدود 100 تا 200 دلار است.

با این حال، در شهرهای گران قیمت، مانند سانفرانسیسکو، لس آنجلس، و نیویورک، جلسات روانشناسی می تواند بیش تر از 200 دلار در هر جلسه هزینه داشته باشد.

حال بیائید نگاهی به قیمت ویزیت روانشناس در تهران بیاندازیم. طبق تعرفه اعلام شده در سال 1400 مبلغ 187 هزارتومان در نظر گرفت. این حق ویزیت برای کلیه شهرهای ایران می باشد و روانشناسان ملزم به رعایت آن هستند.

گزینه های روانشناسی مقرون به صرفه: 5 کاری که می توانید همین الان انجام دهید

دکتر رامین علوی نژاد می‌گوید: اگر به دنبال یک روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب هستید در حالی که مشکلاتی مانند افسردگی یا اضطراب دارید ، تصمیم گیری می‌تواند دشوار باشد. بهرحال مسائل اقتصادی وجود دارد. کار با بودجه محدود علاوه بر همه ملاحظات دیگر، چالش دیگری را به مشکلات اضافه می کند. مشکلاتی مانند در دسترس بودن نوبت، دسترسی منطقه ای، و مشکلات دیگر مثل یک بیماری همه ‌گیر.

دکتر علوی نژاد می گوید، با وجود این موانع، درمان روانشناسی نباید آنقدر که به نظر می رسد گران و منحصر به فرد باشد. اگر بدانید چگونه به جستجوی روانشناس بپردازید، به طور فزاینده ای روانشناسان مختلفی با قیمت مناسب در دسترس هستند.

در ادمه چند استراتژی برای یافتن روانشناس خوب با قیمت مناسب ارائه می شود. اگر در اولین قرار ملاقات خود روانشناس مناسب را پیدا نکردید، ناامید نشوید. برای یافتن روانشناس مناسب ممکن است چند تلاش لازم باشد.

1. با شرکت بیمه خود چک کنید

قبل از اینکه هزینه درمان را از جیب خود بپردازید، همیشه با ارائه دهنده بیمه خود در مورد خدمات روانشناسی مشورت کنید. ممکن است شما از بیمه های تکمیلی برخوردار باشید ولی از این موضوع آگاهی نداشته باشید. برخی از بیمه های تکمیلی خدمات روانشناسی و مشاوره را پوشش می دهند. بنابراین در قدم اول از بیمه تکمیلی خود پرس و جو کنید.

روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب

اگر از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار هستید، روانشناسان خوب تهران و سایر شهرها می توانند مدارکی را به شما ارائه دهند که از بیمه بازپرداخت داشته باشید.

2. کارفرمای شما برنامه کمک به کارکنان (EAP) دارد

با افزایش فرسودگی روانشناختی کارمندان، بسیاری از کارفرمایان به سلامت روان آنها توجه می کنند. برخی از شرکت ها یک مزیت کمتر شناخته شده به نام برنامه کمک به کارکنان یا EAP ارائه می دهند. اگر مطمئن نیستید که شرکت شما از این مزیت برخوردار است یا خیر، منطقی است که از آنها سوال کنید.

اگر کارفرمای شما دارای EAP باشد، ممکن است واجد شرایط تعداد محدودی از جلسات روانشناسی رایگان باشید. بسیاری از کارمندان در مورد ملاقات روانشناس تردید دارند، اما روانشناس اطلاعات شما را محرمانه نگه می دارد.

کارفرمایان از کارکنان خود می خواهند که از خدماتی که ارائه می دهند بهره ببرند و خود مراقبتی خوبی داشته باشند. بنابراین با نماینده منابع انسانی (HR) خود در مورد خدمات حمایتی ارجاع به روانشناس صحبت کنید. این خدمات علاوه بر درمان روانشناسی همچنین ممکن است شامل کلاس های آموزشی روانشناسی یا منابع دیگر باشد.

اگر نگران این هستید که قرار ملاقات های روانشناسی شما ممکن است در پرونده پرسنلی شما ثبت شود، از نماینده منابع انسانی خود در مورد سیاست های محرمانه در مورد برنامه های EAP سوال کنید.

3. با دانشگاه محلی خود تماس بگیرید

اگر در یک شهر دارای دانشگاه یا کالج زندگی می کنید، دانشگاه ها اغلب بهترین مکان برای دریافت درمان کم هزینه (یا حتی رایگان) هستند. اگر دانشجو هستید، معمولاً حق دارید حداقل چند جلسه با یک روانشناس یا مشاور در دانشگاه جلسه داشته باشید.

تقریباً هر دانشگاهی دارای یک کلینیک مشاوره روانشناسی است که در آن دانشجویان در حال یادگیری درمانگر یا روانشناس شدن هستند. این کلینیک‌ها معمولاً برای عموم باز هستند و هزینه‌های روان درمانی می‌تواند کاملا رایگان باشد.

از ملاقات با دانشجوی فارغ التحصیلی که در حال یادگیری کارآموزی هست، مضطرب نباشید. آنها تحت نظارت دکترهای روانشناس با تجربه کار می کنند و احتمالاً زمان بیشتری را به فکر کردن در مورد چگونگی کمک به شما اختصاص می دهند تا یک روانشناس باتجربه با حجم زیادی از پرونده ها.

اگر با روانشناسی از یک جنس یا نژاد خاص راحت ‌تر هستید، اکثر کلینیک‌های دانشگاهی تلاش می‌کنند تا با اولویت شما انطباق یابند.

4. از روانشناس خانواده  برای تخفیف سوال بپرسید

با فرستادن ایمیل به چند روانشناس خانواده و پرسیدن اینکه آیا آنها حق ویزیت دارای تخفیف هستند یا خیر، چیزی را از دست نمی دههید.

کدهای اخلاقی اکثر روانشناسان خوب در تهران و ایران قویاً پیشنهاد می کند که حداقل یک یا دو مراجع در ماه با ویزیت تخفیف دار دیده شود. حتی اگر پاسخ یک روانشناس خانواده در تهران منفی بود، احتمالاً اطلاعات ارجاعی خوبی در مورد کلینیک های اجتماعی و سایر گزینه های کم هزینه در جامعه به شما می دهند. همچنین مشکلات خانوادگی به علت ماهیت خود به درمان های طولانی نیاز ندارند. در نتیجه شما می توانید با صرف تنها چند جلسه مشکلات خود را حل کنید که این خود هزینه ها را کاهش می دهد.

5. به منابع محلی خود نگاه کنید

حتی اگر در یک منطقه کوچک زندگی می کنید، ممکن است از منابع روانشناسی و مددکاری اجتماعی که ممکن است در دسترس شما باشد شگفت زده شوید. مراکز اجتماعی، بیمارستان ها، مدارس، و خیریه ها بسیاری اوقات مشاوره رایگان یا کم هزینه ارائه می دهند.

6. مشاوره آنلاین روانشناسی

اگر منابع زیادی در نزدیکی شما وجود ندارد، در امتحان کردن یک سرویس مشاوره آنلاین روانشناسی و از راه دور تردید نکنید. این خدمات می تواند به شما کمک کند تا افکار و نگرانی هایی را که ممکن است قبل از اقدام به درمان داشته باشید بیان کنید، و بسیاری از روانشناسن خوب و مطرخ از طریق سایت های رسمی خود به  شما خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی ارائه می دهند که قیمت مناسب تری دارد. از طبق وب سایت رسمی دکتر رامین علوی نژاد، به آدرس drraminalavi.com می تواند در هر زمان و هر مکان کمک بگیرد. این سرویس در بعد از شیوع همه گیری اخیر شکل گرفت و تا حال حاضر خدمات گسترده ای را به ایرانیان سراسر دنیا ارئه داده است.

وقتی در حال به جستجوی یک روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب هستید ، در روز اول ناامید نشوید. گفتگو با منابع محلی، کارفرما، شرکت بیمه و منابع آنلاین می تواند به شما کمک کند تا به سمت روانشناس مناسب خود هدایت شوید.

7. مراکز روانشناسی دولتی را جستجو کنید

مراکز روانشناسی دولتی و مراقبتی کم هزینه، خدمات کاملاً رایگان را برای افراد زیر آستانه درآمد ارائه می دهند. گاهی اوقات آنها خدمات سلامت روانی را ارائه می ‌کنند که می ‌تواند به طور کلی مشکلات خفیف و حتی در برخی موارد متوسط را برطرف سازد.

برای یافتن این نوع از مراکز، مراکز روانشناسی دولتی شهر یا شهرستان خود را در گوگل جستجو کنید. این سایت‌ها معمولاً اطلاعاتی درباره این نوع مراکز یا اطلاعات تماس آنها را ارائه می ‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که برخی از این مراکز ممکن است به دلیل همه گیری فقط در شرایط خاصی خدمات ارائه کنند.

اگر مطمئن نیستید که واجد شرایط دریافت خدمات روانشناسی در یکی از این مراکز هستید، با آنها تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

8. گروه درمانی و گروه های حمایتی را امتحان کنید.

هیچ جایگزینی برای یک روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب وجود ندارد. اما مداخلات مبتنی بر گروه درمانی، می‌تواند بسیار مفید و مقرون ‌به ‌صرفه باشد. البته، همه‌گیری، بسیاری از گروه‌ها را مجبور به توقف یا انتقال به جلسات آنلاین کرده است، بنابراین ممکن است این گزینه در حال حاضر برای همه امن و قابل دسترس نباشد.

درمان گروهی معمولاً توسط یک روانشناس دارای مجوز از طریق یک مطب بزرگ، کلینیک آموزشی یا مرکز اجتماعی با هزینه کمتر برگذار می‌شود. این درمان می تواند همراه با درمان فردی و یا مستقل از آن استفاده شود. در برخی از مشکلات، گروه درمانی می تواند نتایج موثرتری به همراه داشته باشد.

همچنین گروه‌های حمایتی تحت رهبری روانشناسان نیز وجود دارد که محیط‌هایی بدون قضاوت را فراهم می کنند. در آنجا تجربیات خود را با افرادی که می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند به اشتراک می گذارید.

در هر دو مورد از این خدمات روانشناسی، شما حتی می‌توانید به صحبت‌های سایر افراد دیگر در مشکلات گوش دهید، و این می‌تواند مفید باشد.  شبکه پشتیبانی اجتماعی می تواند برای افرادی که احساس انزوا می کنند بسیار ارزشمند باشد.

همانطور که گفته شد، یافتن گروه درمانی ممکن است با چالش‌های بیشتری در طول همه‌ گیری همراه باشد، اما گروه های تحت نظارت روانشناسان می توانند به صورت آنلاین برگذار شوند و شما نیز از آنها استفاده کنید.

روانشناس خوب در تهران با قیمت مناسب

شما لایق یک روانشناس واجد شرایط هستید که بدون توجه به بودجه خود با او ارتباط برقرار کنید.

تصمیم گیری درباره یک روانشناس خوب با قیمت مناسب تنها اولین قدم است. دکتر علوی نژاد می‌گوید، ضروری است که به روانشناس خود به اندازه کافی اعتماد داشته باشید تا بتوانید با هم در جهت اهدافتان کار کنید.

در طول مشاوره اولیه یا اولین جلسه روانشناسی با درمانگر خود گفتگو کنید. اگر احساس خوبی داشتید و متوجه شدید که علائم شما روبه کاهش است به درمان خود ادامه دهید. درمان روانشناسی به شما یاد می دهد که چگونه در طول زندگی مشکلات خود را حل کنید. همچنین روان درمانی به خصوص در مقایسه با دارودرمانی هیچ عوارض جانبی ندارد.

معرفی یک روانشناس خوب در تهران دکتر رامین علوی نژاد

شما باید بتوانید از اکثریت توانایی خود در زندگی استفاده کنید. در نتیجه باید از سلامت جسمی و نیز سلامت روانشناسی خود مراقبت کنید. روانشناس خوب در تهران دکتر رامین علوی نژاد به شما کمک می کند تا نگاه متفاوت و تازه ای به خود پیدا کنید. ایشان برای مراجعین خود و درمان آنها ارزش بالایی قائل می شود.

بر اساس تحقیق از مراجعین ایشان، مراجعه به  دکتر علوی نژاد می تواند در زمان کوتاهی نتایج معنی داری به همراه دشته باشد. این خود به نوعی صرفه جویی در هزینه های درمان به حساب می آید.

برنامه ریزی صحیح برای روان درمانی و همچنین انتتخاب درست و دقیق رویکرد درمانی از ویژگی های ایشان است. دکتر علوی تسلط خوبی بر اکثر رویکردهای درمانی از جمله روانکاوی دارند. این باعث می شود که حتی در خانواده درمانی ها مشکلات به صورت ریشه ای حل و فصل شوند. همچنین از بازگشت مجدد مشکلات تا جای ممکن جلوگیری می شود.

نظرات بینندگان