arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

جو بایدن بالاخره با تسلا آشتی کرد؟

در نهایت پس از شکایت‌های متعدد ایلان ماسک، جو بایدن کلمه تسلا را به زبان آورد، ماجرای به زبان نیاوردن اسم تسلا توسط جو بایدن، برای روز‌های متمادی سوژه خشم ایلان ماسک بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در نهایت پس از شکایت‌های متعدد ایلان ماسک، جو بایدن کلمه تسلا را به زبان آورد، ماجرای به زبان نیاوردن اسم تسلا توسط جو بایدن، برای روز‌های متمادی سوژه خشم ایلان ماسک بود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، پس از شکایت‌های مکرر مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، مبنی بر این که رئیس جمهور به ناعادلانه این خودروساز برقی را نادیده گرفته است بالاخره رئیس جمهور ایالات متحده، با نام تسلا اشاره کرد.

بایدن اخیرا در یک سخنرانی گفت:"از  سال ۲۰۲۱، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در تولید داخلی در آمریکا را اعلام کرده‌اند، از شرکت‌های نمادینی مانند جنرال موتورز و فورد که تولید خودرو‌های الکتریکی جدید را تولید می‌کنند تا تسلا - بزرگترین تولیدکننده خودرو‌های برقی کشور ما - تا شرکت‌های نوآور جوان‌تر مانند ساختمان ریویان. کامیون‌های برقی یا اتوبوس‌های برقی پروتررا می‌سازد. ما شاهد آغاز بازگشت تولید آمریکایی هستیم. "

جو بایدن بالاخره با تسلا آشتی کرد؟

در ژانویه، ماسک از حذف تسلا در نشست سران تجاری ایالات متحده که شامل مدیران عامل جنرال موتورز و فورد بود، شکایت کرد، بایدن در نهایت نام با ارزش‌ترین خودروساز جهان را بر زبان آورد، اولین باری که از زمان تصدی پست خود کلمه "تسلا" را به صورت عمومی به زبان آورد.

به طور خاص، ماسک از پستی در حساب توییتر بایدن که شامل ویدیویی از رئیس جمهور در کنار مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز ایستاده بود، ابراز ناراحتی کرد و اعلام کرد که "شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز و فورد در حال ساخت خودرو‌های برقی بیشتری در خانه، در اینجا نسبت به قبل هستند. " ماسک در ۲۷ ژانویه گفت: "بایدن با مردم آمریکا مانند احمق‌ها رفتار می‌کند. "

در جریان رویداد ژانویه که خشم ماسک را برانگیخت، بایدن در کنار مدیران فورد، جنرال موتورز و استلانتیس ایستاد و دستور اجرایی خود را مبنی بر اینکه نیمی از کل فروش خودرو‌های آمریکا تا سال ۲۰۳۰ خودرو‌هایی با آلایندگی صفر است، ارائه کرد.  

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به این سوال که چرا تسلا در آن رویداد شرکت نکرده است، خاطرنشان کرد که سه شرکت حاضر «سه کارفرمای بزرگ اتحادیه کارگران اتومبیل‌رانی هستند» - این گفته، نشان می‌دهد که تسلا مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است، زیرا کارکنان ساعتی آن عضو اتحادیه نیستند.

نظرات بینندگان