arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

پوتین: ناآرامی‌های قزاقستان یک حمله تروریستی بود / تمام تلاش خود را برای حمایت از رئیس جمهور قزاقستان انجام خواهیم داد

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که ناآرامی‌های امنیتی قزاقستان در ژانویه گذشته یک حمله تروریستی تحت حمایت خرابکاران داخلی و خارجی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که ناآرامی‌های امنیتی قزاقستان در ژانویه گذشته یک حمله تروریستی تحت حمایت خرابکاران داخلی و خارجی بود.

«ولادیمیر پوتین» در یک کنفرانس مطبوعاتی با «قاسم جومرت توکایف» همتای قزاقستانی خود در پایان مذاکرات روز پنجشنبه در مسکو با اشاره به ناآرامی‌های امنیتی قزاقستان در ژانویه گذشته اعلام کرد که این رویدادها «چالش بی سابقه‌ای برای حاکمیت، وحدت و ثبات قزاقستان» است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: قزاقستان با یک حمله تروریستی مواجه شد که با مشارکت مستقیم گروه‌های تخریب‌گر در داخل و خارج از کشور انجام شد.

پوتین خاطرنشان کرد، مواضع پایدار توکایف و حمایت قاطع روسیه و سایر اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی، امکان کنترل اوضاع، برقراری نظم و قانون و بازگشت صلح و ثبات به قزاقستان را در مدت زمان بسیار کوتاهی ممکن کرد.

وی با بیان اینکه توکایف تمام تلاش خود را برای برقراری ثبات در کشورش انجام می دهد، افزود: ما می بینیم که زندگی در قزاقستان به حالت عادی بازگشته است و روسیه نیز از سوی خود تمام تلاش خود را برای حمایت از رئیس جمهور قزاقستان انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان