arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
پژوهشگران آمریکایی دریافتند:

دوز سوم واکسن کرونا فقط ۴ ماه قدرت کامل دارد/ منتظر دوز چهارم باشید

مطالعه CDC، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که قدرت دوز‌های بوستر یا تقویتی واکسن کرونا پس از ۴ ماه کاهش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مطالعه CDC، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که قدرت دوز‌های بوستر یا تقویتی واکسن کرونا پس از ۴ ماه کاهش می‌یابد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، یک مطالعه جدید از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان داد که محافظت در برابر دوز‌های تقویت‌کننده کروناویروس مدرنا پس از حدود چهار ماه کاهش می‌یابد و الزامات مربوط به نیاز به دوز چهارم را تقویت می‌کند.

این مطالعه نشان داد که محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان از ۹۱ درصد در طی دو ماه پس از تزریق سوم به ۷۸ درصد در چهار ماه پس از تزریق کاهش یافته است. محافظت در برابر مراجعه به بخش اورژانس یا مراقبت‌های فوری از ۸۷ درصد به ۶۶ درصد در فواصل زمانی مشابه کاهش یافته است.

محققان بیش از ۲۴۰ هزار بازدید از بخش‌های اورژانس یا مراکز مراقبت فوری و بیش از  ۹۳ هزار بستری شدن در بیمارستان را در ۱۰ ایالت از آگوست ۲۰۲۱ تا ژانویه تجزیه و تحلیل کردند، زمانی که نوع بسیار مسری اُمیکرون سویه غالب بود.

اما این مطالعه محدودیت‌های متعددی داشت، از جمله اینکه محققان نمی‌توانستند واکسن تقویت‌کننده را از دوز سومی که به یک فرد دارای نقص ایمنی داده می‌شود جدا کنند و این تحقیق بر روی افرادی که به دنبال مراقبت‌های پزشکی هستند، متمرکز شده است، که می‌تواند داده‌ها را به سمت جمعیت‌های مسن‌تر یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف سوق دهد.

دوز سوم واکسن کرونا فقط ۴ ماه قدرت کامل دارد/ منتظر دوز چهارم باشید
نویسندگان این مطالعه نوشتند که یافته‌ها مبنی بر کاهش محافظت از دوز سوم "اهمیت در نظر گرفتن بیشتر دوز‌های اضافی برای حفظ یا بهبود محافظت" در برابر بستری شدن در بیمارستان و بخش اورژانس یا مراقبت‌های فوری را تقویت می‌کند.

کارشناسان معتقدند که چهارمین واکسن ویروس کرونا احتمالا مورد نیاز خواهد بود، اما نظرات متفاوتی در مورد زمان و نوع آن وجود دارد.

هم مدرنا و هم فایزر آزمایش‌هایی را برای واکسن‌های کرونا راه‌اندازی کرده‌اند که به‌طور خاص واکسن اُمیکرون را هدف قرار می‌دهند، که تقریباً مسئول تمام عفونت‌ها در ایالات متحده است. مدیرعامل مدرنا ماه گذشته گفت ممکن است تزریق چهارم در پاییز مورد نیاز باشد.

نظرات بینندگان