arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

ساخت گوشی‌های جدید گلکسی S۲۲ سامسونگ با پلاستیک بازیافتی

چند روز قبل از رویداد موردانتظار Galaxy Unpacked، سامسونگ فاش کرد که گوشی‌های جدید گلکسی اس برای اولین بار از پلاستیک‌های پیدا شده در اقیانوس، مانند تور‌های ماهیگیری دور ریخته شده ساخته می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند روز قبل از رویداد موردانتظار Galaxy Unpacked، سامسونگ فاش کرد که گوشی‌های جدید گلکسی اس  برای اولین بار از پلاستیک‌های پیدا شده در اقیانوس، مانند تور‌های ماهیگیری دور ریخته شده ساخته می‌شوند.

به گزارش سرویس‌ای تی و فناوری انتخاب، این غول فناوری کره‌ای در واکنش به بررسی‌های فزاینده فعالان زیست محیطی و همچنین آگاهی فزاینده مشتریان از مسائل زیست‌محیطی، گفت که این اقدام بخشی از تلاش‌های مداوم برای «به حداقل رساندن آسیب‌های زیست‌محیطی آن و کمک به تقویت سبک زندگی پایدارتر برای سری گلکسی» است.

سامسونگ گفت در حالی که گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ جدید، اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از پلاستیک‌های اقیانوسی استفاده‌شده مجددا استفاده می‌کنند (تعریف شده به عنوان «ضایعات پلاستیکی رها شده در همه اندازه‌ها که در ۵۰ کیلومتری سواحل در جوامع یا مناطقی که مدیریت زباله وجود ندارد یا بسیار ناکارآمد است، پیدا می‌شوند)، این شرکت فناوری، قصد دارد در طول زمان، این کار را برای کل مجموعه محصولات خود انجام دهد.

سامسونگ در بیانیه‌ای گفت: «این دستگاه‌ها، منعکس‌کننده تلاش‌های مداوم ما برای حذف پلاستیک‌های یک‌بار مصرف و گسترش استفاده از سایر مواد سازگار با محیط‌زیست، مانند مواد بازیافتی پس از مصرف و کاغذ بازیافتی خواهند بود».

این شرکت مستقر در سئول همچنین توجه خود را به  ۶۴۰۰۰۰ تن تور ماهیگیری جلب کرد که هر ساله رها می‌شود و بسیاری از این مواد در نهایت جانوران دریایی را به دام می‌اندازند، به صخره‌های مرجانی آسیب می‌رسانند و حتی راه خود را به زنجیره غذایی باز می‌کنند.

این شرکت گفت: «این تور‌های ماهیگیری دور ریخته شده تعادل ظریف محیط زیست ما را با سرعتی نگران کننده بر هم می‌زند»، و افزود که جمع آوری و تغییر کاربری تورها، اولین گام‌های حیاتی در تمیز نگه داشتن اقیانوس‌ها و همچنین حفظ سیاره و آینده جمعی ما است.

ساخت گوشی‌های جدید گلکسی S۲۲ سامسونگ با پلاستیک بازیافتی

تلاش‌های سبز سامسونگ از دیگر شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت پیروی می‌کند که سال گذشته ماوس پلاستیکی  اقیانوس را معرفی کرد که با ۲۰ درصد پلاستیک بازیافتی اقیانوس ساخته شده است. آدیداس چندین سال است که در خطوط مشابه کار می‌کند و زباله‌های پلاستیکی تغییر کاربری داده شده را در برخی از کفش‌های کتانی خود وارد می‌کند، در حالی که ساعت ساز دانمارکی Skagen سال گذشته از ساعت Aaren Ocean رونمایی کرد که از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس در مچ بند، قاب و صفحه استفاده می‌کند.

رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ در روز چهارشنبه برگزار می‌شود و طرفداران، جدیدترین گوشی‌های پرچمدار این شرکت را خواهند دید که قرار است با دستگاه‌های آیفون ۱۳ اپل رقابت کنند.

نظرات بینندگان