arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت نمی‌کند

ولفگانگ ایشینگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: دولت روسیه امسال نماینده‌ای را به کنفرانس امنیتی مونیخ اعزام نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ولفگانگ ایشینگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: دولت روسیه امسال نماینده‌ای را به کنفرانس امنیتی مونیخ اعزام نمی‌کند.

به گزارش رویترز، مقامات دفاعی و امنیتی کشورهای مختلف در این کنفرانس که به نام داووس امنیتی مشهور است، هرساله شرکت می‌کنند. کنفرانس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۲۲ با وجود شیوع گسترده سویه اومیکرون کرونا، به صورت حضوری و با شرکت تعداد محدودتری از سران و وزرای کشورهای مختلف از ۱۸ تا ۲۰ فوریه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) برگزار می‌شود.

تشدید تنش‌ها بین روسیه و آمریکا و ناتو بر سر بحران اوکراین بر کنفرانس امنیتی مونیخ سایه سنگینی انداخته و به نظر می‌رسد اولویت اصلی موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای مقامات شرکت‌کننده حول محور تنش روسیه- اوکراین باشد

 اولاف شولتس صدراعظم آلمان ریاست هیات آلمانی را برعهده دارد و یک هیات از آمریکا شامل مقامات دولتی و اعضای کنگره در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

بر اساس اطلاعات تارنمای کنفرانس امنیتی مونیخ: اگرچه مقابله با وضعیت همه‌گیری باید در راس همه ملاحظات باشد، لزوم بازگشت به نشست‌ها و گفت‌وگوهای منظم در حوزه سیاست خارجی و امنیتی نیز برای همگان آشکار است.

خطر تشدید تنش و آسیب جبران‌ناپذیر به نظم جهانی واقعی است و تعداد بحران‌های به‌هم‌پیوسته رو به افزایش است. بنابراین کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۲ در زمان مهمی برگزار می‌شود.

روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت هم گرفته است.

 

نظرات بینندگان