arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

نشست خبری صدراعظم آلمان و رئیس جمهور اوکراین / زلنسکی: همچنان بدنبال عضویت در ناتو هستیم / شولتس: امنیت اوکراین، امنیت همه اروپا است؛ تمامیت ارضی این کشور قابل مذاکره نیست

 رئیس جمهوری اوکراین که امروز میزبان اولاف شولتس صدر اعظم آلمان بود، در کنفرانس خبری مشترک با وی گفت: عضویت در ناتو، امنیت ما را تضمین می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست خبری صدراعظم آلمان و رئیس جمهور اوکراین / زلنسکی: همچنان بدنبال عضویت در ناتو هستیم / شولتس: امنیت اوکراین، امنیت همه اروپا است؛ تمامیت ارضی این کشور قابل مذاکره نیستایرنا: با وجود تشدید بحران جاری بر سر مسئله اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور امروز به صراحت کرد که کشورش همچنان به دنبال عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است.

 رئیس جمهوری اوکراین که امروز میزبان اولاف شولتس صدر اعظم آلمان بود، در کنفرانس خبری مشترک با وی گفت: عضویت در ناتو، امنیت ما را تضمین می کند.

زلنسکی می گوید سران برخی از کشورها اظهار داشته اند که اوکراین نباید درباره پیوستن به ناتو تا این حد لفاظی کند اما «این تصمیم گیری در این مورد به ما مربوط است.»

وی همچنین روسیه را متهم کرد که از پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ به عنوان یک سلاح ژئوپولتیک استفاده می کند.

صدر اعظم آلمان نیز در کنفرانس خبری از روسیه خواست تا از طریق مذاکره، بحران اوکراین حل و فصل شود.

این مقام آلمانی هشدار داد تحریم های که علیه روسیه مدنظر قرار دارد، تبعات سنگینی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت.

شولتس با بیان اینکه امنیت اوکراین، امنیت همه اروپا است، گفت: دلیل مناسبی درباره تحرکات در مرز اوکراین وجود ندارد. تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین قابل مذاکره نیست. ما انتظار داریم روسیه گام های روشنی برای حل و فصل این معضل بردارد.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که کشورش مصمم به ادامه حمایت از جمله حمایت های مالی از اوکراین است. آلمان قصد دارد ۱۵۰ میلیون یورو به اوکراین کمک کند واین جدا از وام ۱۵۰ میلیون یوروی برلین به کی یف است.

این مقام عالی آلمان افزود: برلین مصمم است کمک ها به اوکراین را حفظ کند. هیچ کشوری در ۸ سال گذشته بیشتر از آلمان به اوکراین کمک نرسانده است. این کمک ها کی یف را در برابر نفوذ خارجی مستقل تر و مقاوم تر کرده است.



نظرات بینندگان