arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

ارتباط کرونا و اختلالات روانی

براساس مطالعات جدید، ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلات خاصی در برخی از  بیماران می‌شود، که بخش قابل توجهی از این مشکلات روانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس مطالعات جدید، ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلات خاصی در برخی از  بیماران می‌شود، که بخش قابل توجهی از این مشکلات روانی است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین،   در یک مطالعه بزرگ که روز چهارشنبه در مجله The BMJ منتشر شد، محققان از سنت لوئیس سوابق ۱۵۳۸۴۸ نفر از سیستم مدیریت سلامت کهنه سربازان آمریکایی را تجزیه و تحلیل کردند.

این مطالعه تنها افرادی را شامل می‌شد که حداقل دو سال قبل از  ابتلا به کرونا، هیچ تشخیص یا درمانی برای مشکلات سلامت روان نداشتند و مطالعه مذکور،   شرکت‌کنندگان را به دو گروه کنترل تقسیم کرد.  

ارتباط کرونا و اختلالات روانی

گروه کنترل شامل یک گروه بدون هیچ شواهدی مبنی بر ابتلا به کرونا بود، افراد مبتلا به کرونا،   ۳۹ درصد بیشتر در معرض اختلالات افسردگی قرار دارند و ۳۵ درصد بیشتر احتمال دارد که در طی ماه‌های پس از ابتلا به اختلالات اضطرابی حادثه‌ای را نشان دهند.

همچنین احتمال ابتلا به اختلالات استرس  در آن گروه ۳۸ درصد و اختلالات خواب ۴۱ درصد بیشتر بود. بیماران کرونا حدود ۸۰ درصد بیشتر در معرض مشکلات عصبی شناختی قرار دارند و ۳۴ درصد بیشتر احتمال دارد که به اختلالات مصرف مواد مخدر مبتلا شوند.

بیش از ۱۸ درصد از بیماران کرونا در سال بعد تشخیص یا نسخه‌ای برای یک مشکل عصبی-روانی دریافت کردند. با این حال، بین ۴.۴ تا ۵.۶ ​​درصد از افراد در مطالعه، تشخیص افسردگی، اضطراب یا استرس و اختلالات سازگاری را دریافت کردند. میانگین سنی افراد شرکت کننده در این مطالعه ۶۱ سال بود که ۹۰ درصد آن‌ها مرد بودند.

نظرات بینندگان