arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

لاله افتخاری عضو ارشد موتلفه: برای فرزندآوری باید قرارگاه راه اندازی کنیم

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: نیاز است همه دستگاه‌ها قرارگاهی متشکل از همه تاثیرگزاران و دست‌اندرکاران اعم از فرهنگ‌ساز و شخصیت اجرایی و حمایتی داشته باشند تا در زمینه فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری کار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: نیاز است همه دستگاه‌ها قرارگاهی متشکل از همه تاثیرگزاران و دست‌اندرکاران اعم از فرهنگ‌ساز و شخصیت اجرایی و حمایتی داشته باشند تا در زمینه فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری کار کنند.

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به مقوله فرزندآوری و پرورش عنصر جوان برای پیشرفت‌ آینده کشور،‌ اظهار داشت: تکثیر نسل و افزایش جمعیت چیزی است که اگر همین الان به صورت یک نهضت شروع شود و همه حمایت ها هم شکل بگیرد، باز عقب هستیم چون سال‌های زیادی گذشته و تاخیر زیادی وجود داشته و فرزندآوری هم به گونه‌ای نیست که سریع انجام شود یا مثل کالایی از کشور دیگری وارد کنیم.

وی با تاکید بر بسیج همه ظرفیت‌ها و توانمندی مسئولین و همچنین تاسیس قرارگاهی برای مسئله جمعیت و فرزندآوری، بیان داشت: تشویق به فرزندآوری و رفع مشکلات پیش روی این امر و امتیاز به والدین دارای فرزند بیشتر از اقداماتی است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

افتخاری با بیان اینکه این امر به فرهنگ‌سازی نیاز دارد که باید انجام شود،‌ گفت: زمانی مشکلات اقتصادی و سطح رفاه خیلی کمتر از الان بود ولی همه خود را ملزم به فرزندآوری می‌کردند و مادران با داشتن چند فرزند کارهای مختلف و حتی شغل بیرون داشتند ولی الان چون فرهنگ فرزندآوری نیست، شاهدیم که کار مادران با داشتن یک یا دو فرزند فشل می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها قرارگاهی متشکل از همه تاثیرگذاران و دست‌اندرکاران اعم از فرهنگ‌ساز و شخصیت اجرایی و حمایتی داشته باشند تا در این زمینه کار بکنند، تصریح کرد: در صورت مغفول ماندن مسئله تکثیر نسل، پیری جمعیت، افزایش هزینه‌های درمان، نداشتن نیروی جوان و نشاط در جامع و ناامیدی و افسردگی در جامعه از تبعات عدم توجه به فرزندآوری است و این مشکلات جبران ناپذیر است چون مرحله تولد یک کودک تا رسیدن به مرحله جوانی فرآیندی است که زمان می‌برد.

نظرات بینندگان