هدیه دادن یک هنر و یک راه مناسب برای نشان دادن وجود خود به دیگران است و البته وقتی صحبت از هدیه دادن میشود فقط منظور هدیه دادن یک شخص به شخص دیگر نیست، گاهی هدایا میتوانند از سمت یک شرکت به یک شخص یا شرکت دیگر داده شوند که در این حالت هدایا، ابزار بازاریابی برای شرکتها محسوب میشوند.
در واقع شرکتها با دادن هدایای سازمانی تبلیغاتی میتوانند هنر خودشان را نشان دهند و با دادن یک هدیه هر چند کوچک، جایی در دل مخاطبان خود باز کنند و نگاه آنها را به برندشان، محصولات یا خدماتشان جلب کنند.
اما بیایید از ابتدا شروع کنیم و ببینم تاریخچه هدیه دادن به کجا برمیگردد، اصلا چرا هدایای سازمانی تبلیغاتی کمک میکند و چگونه هدایای تبلیغات میتوانند سفیر برندها باشند.
گفته میشود تاریخچه هدیه دادن به سالها قبل از ایجاد جشنهای مذهبی مانند کریسمس یا حتی جشنهای غیرمذهبی برمیگردد. برخی معتقدند که این سنت در روم باستان به عنوان بخشی از جشنی که به خدای رومی زحل، معروف به خدای کشاورزی، تقدیم شده بود، آغاز شده است و در آن زمان اهدای هدایا به خدایان، راهی برای به دست آوردن ثروت برای سال آینده تلقی میشد. برخی دیگر بر این باورند که هدیه دادن ریشه در مراسم بتپرستی دارد.
صرف نظر از منشا هدیه، با گذشت زمان، سنت هدیه دادن گسترش یافته و بخشی از زندگی روزمره همه شده است و اکنون به سختی میتوان عروسی، تولد، سالگرد، تعطیلات مذهبی و سایر رویدادهای زندگی بدون اینکه قدردانی خود را در قالب یک هدیه نشان دهیم، سپری کنیم و همین امر در دنیای برندها و شرکتها هم صدق میکند، جایی که شرکتها گاهی برای تقدیر و تشکر از کارمندان، فروشندگان و مشتریان خود در قالب یک نشانه با یک هدیه فیزیکی تشکر میکنند و آنها را مورد توجه قرار میدهند یا سعی میکنند توجه آنها را به خود بیشتر جلب یا خود را به این وسیله به مخاطبان خود معرفی کنند.
امروزه، سنت هدیه دادن به عنوان یکی از نمادهای آشکار مصرفگرایی، به افراط کشیده شده است. طوری که به جای تهیه هدایای مناسب، امروز محصولات و هدایای تبلیغاتی سازمانی ارزان قیمت بیکیفیت جای هدایای سازمانی باکیفیت را گرفتهاند و این یک فاجعه است که باید شرکتها در زمان انتخاب هدایای تبلیغاتی سازمان خود به آن دقت بیشتری کنند و از افتادن در دام آن خودداری کنند.
همه ما احتمالا وقتی هدیهای سازمانی دریافت میکنیم به این موضوع هم فکر کردهایم که این هدیه را شرکت یا برند مدنظر صرفا برای ایجاد انگیزه و برای به خاطر آوردن اسمش ارسال کرده و آن هدیه اصلا به کار نمیآید، یا اینقدر بیکیفیت است که بعد از مدت کوتاهی از بین میرود و این نشات گرفته از تجربه هدایای تبلیغاتی سازمانی است که داشتهایم و معمولا اینجاست که شخص گیرنده هدیه سازمانی این حس را دارد که هدیهدهنده یا سازمانی که آن هدیه را برایش ارسال کرده برای شناخت او اهمیتی قائل نبوده و به این ترتیب این هدایا به جای آن که در او یک ارتباط مثبت ایجاد کنند رابطه شخصی یا رابطه بیزنسی را شکننده و آسیبپذیر میکند.
دقت کردن به این نکته که پرسونای شخص گیرنده چیست یکی از نکات مهمی است که شرکتها باید در هنگام خرید و انتخاب اقلام هدایای تبلیغاتی شرکتی خود به آن دقت کنند.
هدایای تبلیغاتی شرکتی میتوانند یا نشانی ملموس از آنچه شرکت ارائه میدهد باشند یا حداقل اگر نمادی از خدمات یا محصولات آن شرکت نیستند، به گونهای باشند که بتوانند به بهترین شکل ممکن وظیفهشناس، قدردان بودن و همراه بودن برند یا شرکت را به دریافتکننده هدیه تبلیغاتی سازمانی نشان دهد.
در ادامه چند نکته مهم که در خرید و انتخاب هدایای تبلیغاتی سازمانی باید به آنها دقت شود بیان شده است:
شرکت اوکیستو (Oxyto) یکی از شرکتهای فعال در زمینه ارائه اقلام کادویی و هدایای سازمان به صورت پکهای هدیه سازمانی است. این برند ایرانی همواره تلاش کرده علاوه بر ارائه محصولات و هدایای تبلیغاتی با کیفیت، به آنها در انتخاب بهترین گزینههای تبلیغاتی به عنوان هدیه تبلیغاتی سازمانی و شرکتی مشاوره هم ارائه دهد.
شرکتها و سازمانهایی که به دنبال خرید و تهیه هدایای اداری نوروزی مانند هدایای سازمانی نوروزی یا هدایای تبلیغاتی سازمانی برای شب یلدا، هستند میتوانند به سایت این شرکت به آدرس https://ioxyto.com مراجعه کنند و یا با تماس با مشاوران فروش این مجموعه انواع هدایای سازمانی را سفارش و تهیه کنند.