arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

واردات از چین با وانیکس، یک شرکت بازرگانی معتبر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واردات از چین با وانیکس، یک شرکت بازرگانی معتبر

چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع محصولات در جهان است و بسیاری برای ورادات به این کشور مراجعه می‌کنند. این کشور شریک تجاری ایران محسوب می‌شود و سال‌های متمادی است که روابط بازرگانی و داد و ستد کالا از چین به ایران، در جریان است.

در گذشته، پیش از آنکه شرکت‌های بازرگانی معتبر همانند وانیکس وارد دنیای تجارت آنلاین شوند، بازرگانان و واردکنندگان برای خرید انواع کالای مورد نیاز کسب و کار خود باید به صورت مستقیم به چین سفر می‌کردند. اما با گسترش تجارت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شخص واردکننده به کشور مقصد نیست. واردات از چین را می‌توانید به وانیکس بسپارید و مجموعه کالاهای مورد نیاز خود از طریق این شرکت واسطه معتبر سفارش دهید.

جهت آشنایی بیشتر با فرآیند واردات از چین با وانیکس روی لینک کلیک کنید.

چین سومین تولید کننده بزرگ جهان است

اگر شما در ابتدای مسیر واردات به سر می‌برید و این سوال ذهن شما را مشغول کرده که چرا از چین کالا وارد کنیم؟! پیشنهاد می‌کنیم دلایل ما را که حاصل تجربه چندین ساله مجموعه وانیکس است را مطالعه کنید.

چین یکی از بزرگ‎ترین کشورهای تولیدکننده انواع کالاهای صنعتی و غیر‌صنعتی در جهان است. این کشور در سال 2020 رشد 2.3 و در سال 2021 رشد 8 درصدی تولید نا خالص ملی را تجربه کرد. با مشاهده به اعداد و ارقام به دست آمده به خوبی متوجه خواهیم شد که این کشور در بخش تولید همچنان روند رو به رشد را در پیش گرفته است.

بخش‌ها و صنایع اصلی که باعث رشد چین می‌شوند شامل بخش خدمات، کشاورزی، تولید و فناوری است.

برخی ممکن است فکر کنند که فراگیر شدن محصولات چینی به دلیل فراوانی نیروی کار ارزان چینی است که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد، اما چیزی بیش از این وجود دارد. چین علاوه بر هزینه‌های پایین نیروی کار، به دلیل اکوسیستم تجاری قوی، عدم اعمال مقررات سختگیرانه، مالیات و عوارض پایین و شیوه‌های ارزی رقابتی، به عنوان «کارخانه جهانی» شناخته شده است.

چرا چین کارخانه تولیدی جهان محسوب می‌شود؟

دلایل زیادی وجود دارند که چین را به یک کارخانه تولیدی جهان تبدیل کرده‌اند. ما در اینجا به 4 مورد مهم آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

دستمزد کمتر

چین خانه تقریباً 1.39 میلیارد نفر است که آن را به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل می‌کند. قانون عرضه و تقاضا ثابت کرده که عرضه کارگران در چین بیشتر از تقاضا است، به همین دلیل هم دستمزدها پایین می‌ماند. علاوه بر این، اکثریت چینی‌ها تا اواخر قرن بیستم روستایی و از طبقه متوسط رو به پایین یا فقیر بودند، زمانی که مهاجرت داخلی شروع شد، تعداد زیادی از روستاییان چینی به شهر کوچ کردند. این مهاجران به شهرهای صنعتی می‌روند که در شیفت‌های زیادی با دستمزد کم کار کنند.

چین برخی قوانین مربوط به کار یا حداقل دستمزدها را که به طور گسترده در غرب مشاهده می‌شود را اعمال نمی‎کند. این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود تا واردات کالاهای چینی به نفع کسب و کارها باشد. تولیدکنندگان چینی به خاطر ارزان بودن دستمزد نیروهای انسانی و کار، هزینه نهایی محصول را نیز ارزان‌تر اعلام می‌کنند.

اکوسیستم متفاوت کسب و کار

تولید صنعتی به صورت مجزا صورت نمی‌گیرد، بلکه بیشتر متکی به شبکه‌های تامین کنندگان، سازندگان قطعات، توزیع کنندگان، سازمان‌های دولتی و مشتریانی است که همگی در فرآیند تولید از طریق رقابت و همکاری درگیر هستند. اکوسیستم تجاری در چین در 30 سال گذشته بسیار تکامل یافته است.

به عنوان مثال شنژن، شهری هم مرز با هنگ کنگ در جنوب شرقی، به عنوان قطبی برای صنعت الکترونیک تکامل یافته است. این اکوسیستم برای حمایت از زنجیره تامین تولید، از جمله سازندگان قطعات، کارگران کم هزینه، نیروی کار فنی، تامین کنندگان مونتاژ و مشتریان پرورش داده است.

شرکت‌های آمریکایی مانند Apple Inc. (AAPL) از بازده زنجیره تامین چین برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها و بالا نگه داشتن حاشیه سود استفاده می‌کنند. Foxconn Technology Group (یک تولید کننده لوازم الکترونیکی مستقر در تایوان) چندین تامین کننده و سازنده قطعات دارد که در مکان‌های نزدیک هستند. برای بسیاری از شرکت‌ها، بردن قطعات به ایالات متحده برای مونتاژ محصول نهایی از نظر اقتصادی غیرممکن است.

انطباق کمتر

از تولیدکنندگان در غرب انتظار می‌رود که از دستورالعمل‌های اساسی خاصی در رابطه با کار کودکان، کار غیر ارادی، هنجارهای ایمنی و بهداشت، قوانین دستمزد و حفاظت از محیط زیست پیروی کنند. کارخانه‌های چینی به دلیل عدم رعایت بیشتر این قوانین و دستورالعمل‌ها شناخته شده‌اند.

از لحاظ تاریخی، کارخانه‌های چینی از کودکان کار استفاده می‌کردند، ساعات شیفتی طولانی داشتند و به کارگران بیمه غرامت ارائه نمی‌کردند.

در مواجهه با انتقادات فزاینده، دولت چین مدعی شده است که اصلاحاتی را برای حمایت از حقوق کارگران و ارائه غرامت عادلانه‌تر به اجرا گذاشته است. با این حال، رعایت قوانین در بسیاری از صنایع کم و تغییرات کند بوده است. علاوه بر این، قوانین حفاظت از محیط زیست به طور معمول نادیده گرفته می‌شود و کارخانه‌های چینی را قادر می‌سازد هزینه‌های مدیریت زباله را کاهش دهند.

مالیات و عوارض کم

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا چین هم یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های جهانی باشد و بسیاری برای واردات آن را انتخاب کنند، مالیات و عوارض کمی است که برای زنجیره تامین خود در نظر گرفته است. سیاست تخفیف مالیات صادراتی در سال 1985 توسط چین به عنوان راهی برای تقویت رقابت‌پذیری صادرات خود از طریق لغو مالیات مضاعف بر کالاهای صادراتی آغاز شد. کالاهای صادراتی مشمول مالیات بر ارزش افزوده صفر درصد شدند و محصولات مصرفی چین از هرگونه مالیات وارداتی معاف هستند. این نرخ‌های مالیاتی اندک به پایین نگه داشتن هزینه تولید کمک کرد و این کشور را قادر ساخت تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی را که به دنبال تولید کالاهای ارزان قیمت هستند، جذب کند.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

معمولا برای کسانی که قصد واردات از کشور چین را دارند، مهم است که از حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات با خبر شوند. البته پیش از آنکه بخواهیم درباره میزان بودجه مورد نیاز صحبت کنیم، باید بگوییم که عوامل مختلفی روی سرمایه نهایی تاثیر می‌گذارند.

عواملی مثل انتخاب تامین کننده، روش حمل و نقل و شیوه خرید مستقیم یا غیر مستقیم از طریق شرکت واسطه معتبر یعنی وانیکس. این‌ها عوامل کلیدی هستند که روی حداقل سرمایه برای واردات از چین تاثیر می‌گذارند.

برای آنکه بیشتر درباره حداقل سرمایه واردات از چین بدانید و با روال آن آشنا شوید، روی لینک کلیک کنید.

واردات از چین با وانیکس، یک شرکت بازرگانی معتبر

برای مثال اگر واردکننده‌ای برای حمل و نقل کالاهای خریداری شده، شیوه هوایی را انتخاب کند، به نسبت سایر روش‌ها باید هزینه بیشتری را برای این بخش از واردت خود اختصاص دهد. معمولا کسانی که به دنبال یک واردات به صرفه هستند، روش حمل و نقل دریایی و ریلی را انتخاب می‌کنند.

 درست است که در روش هوایی کالاهای خریداری شده زودتر به دست‌تان می‌رسند، اما باید انتظار داشته باشید که میزان حداقل سرمایه مورد نیاز را برای واردت از کشور چین افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از مواردی که تعیین کننده حداقل سرمایه مورد نیاز یک واردکننده خواهد بود، پیدا کردن یک تامین کننده مناسب است. البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که یافتن یک تامین کننده مورد اعتماد که محصولات تولیدی را به قیمت ارزان‌تری عرضه می‌کند، می‎تواند به میزان قابل توجهی روی سرمایه نهایی برای واردات از کشور چین تاثیر بگذارد.

البته زمانی که همه مراحل را به شرکت بازرگانی وانیکس می‌سپارید، آن‌ها با دسترسی که به مجموعه‌ای از تامین‎کنندگان معتبر دارند، شرایط واردات آسان آن هم با حداقل سرمایه را برای همه فراهم می‌کنند.

حقیقتی که ممکن است برخی از واردکنندگان نوپا از آن غافل شوند، یافتن یک تامین کننده‌‌ای که علاوه برای تولید کالاهای ارزان به مواردی همچون شرایط حمل و نقل و ارسال به موقع بارهای سفارشی است. تامین‌کنندگانی که محموله‌های سفارشی را با تاخیر ارسال می‌کنند، نه تنها باعث تاخیر در تامین کالاهای مورد نیاز شما خواهند شد، بلکه ممکن است به دلیل تاخیر در ترخیص کالا از گمرک جریمه هم شوید.

 بنابراین برای آنکه درباره حداقل سرمایه واردات از چین بدانید باید این موضوع را در نظر بگیرید که بخشی از هزینه‌های واردات مشمول هزینه‌های جانبی و پیش‌بینی نشده است. هزینه‌هایی مثل تاخیر در تحویل کالا و ترخیص آن که هزینه گمرک را افزایش می‌دهد.

اینکه دقیقا قرار است چه محصولی وارد کنید و در گروه کالاهای ارزان قیمت قرار می‌گیرند یا گران قیمت نیز روی سرمایه پایانی مورد نیاز هر واردکننده تاثیر دارد. اگر سرمایه پیش‌بینی شده شما اندک است، می‌توانید به واردات کالاهایی که در چین به قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شوند، فکر کنید.

کشور چین، انواع محصولات در سطوح کیفی مختلف را تولید می‌کند و برای هر سرمایه‌گذاری با هر میزان سرمایه امکان واردات کالا وجود دارد. کالاهایی که معمولا پر طرفدار هم هستند، اما در چین با توجه به دلایلی که در دو پاراگراف قبلی اشاره کردیم، به قیمت ارزان عرضه می‌شوند.

بنابراین زمانی که قصد واردات از کشور چین آن به واسطه یک شرکت بازرگانی معتبر را داشته باشید، نه تنها باید به حداقل سرمایه مورد نیاز فکر کنید، بلکه باید از روال و هزینه‌های پیش‌بینی نشده آن نیز اطلاعاتی به دست آورید. البته مجموعه وانیکس با توجه به تجربه کاری بیش از 10 سال و وجود نیروهای متخصص، همه متقاضیان واردات از چین را از سرمایه حداقلی که برای ادامه مسیر نیاز دارند، آگاه می‌کنند.

خرید از چین بدون واسطه

آیا قصد راه‌اندازی یک کسب و کار را دارید و به خرید از چین بدون واسطه فکر می‌کنید؟! هر شخصی بدون آنکه از افراد واسطه کمک بگیرد می‌تواند واردات داشته باشد، اما منظور ما از افراد واسطه میانی که همیشه به نیت کمک به واردکنندگان نوپا و اینکه مثلا فلان کالا را به قیمت ارزان‌تر و سریع‌تر وارد می‌کنیم، هستند.

جهت آگاهی از روال خرید از چین بدون واسطه روی لینک کلیک کنید.

واردات از چین با وانیکس، یک شرکت بازرگانی معتبر

این دست از افراد معمولا ارزش فوق‌العاده‌ای به عنوان یک نیروی کارآمد در روند واردات نخواهند داشت. آن‌ها افرادی هستند که گاهی خود را با عناوین مختلف معرفی می‌کنند و مدعی هستند که کارمند یا مدیر فروش یک تامین کننده چینی محسوب می‌شوند. برای صحت این ادعا باید خودتان دست به کار شوید و از آن‌ها بخواهید که یک لیست قیمت عرضه کنند و جزء به جزء هزینه‌ها را برای شما شرح دهند.

واردات همانند هر چیز دیگری روالی دارد، بی‌تردید افرادی که متخصص هستند و با دانش روند واردات را ادامه می‌دهند، موفق‌تر خواهند بود. جالب است بدانید که در این بین، تولیدکننده‌های چینی همواره در تلاش هستند تا واسطه‌ها را حذف کنند تا دارندگان مشاغل بیشتر برای تامین کالاهای مورد نیاز خود ترغیب به خرید محصول از چین شوند.

آن‌ها برای آنکه سهم عمده‌ای از بازار جهانی را از آن خود کنند و بتوانند محصولات تولید شده چینی را به همه جای دنیا بفرستند، با راه‌اندازی وب‌سایت ویژه فروش و استقبال از برخی شرکت‌های بازرگانی معتبر، برای حذف واسطه‌ها نیز تلاش می‌کنند.

با خرید از چین بدون واسطه از طریق وانیکس امکان کاهش هزینه‌ها، تسریع در روال واردات و هزینه‌های اضافی که ممکن است واسطه‌ها از واردکنندگان دریافت کنند، وجود دارد. مهم‌ترین مزیتی که خرید آن هم بدون واسطه نصیب واردکنندگان می‌کند، حاشیه سود بیشتراست.

کمی درباره کمپانی وانیکس بدانید

برای آنکه با وانیکس بیشتر آشنا شوید، کافی است که نام ما را در گوگل جست‌وجو کنید و وارد وب‌سایت رسمی شوید. یک شرکت بازرگانی معتبر با مجموعه از کارمندان متخصص است که در 24 ساعت شبانه‌روز آماده دریافت سفارشات شما هستند. این شرکت همواره درصدد است تا مراحل واردات از کشورهای چین، هند و امارات را تسریع و بهبود ببخشد.

پیش از واردات می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب‌سایت تماس بگیرید و از مشاوره‌های رایگان متخصصان ما بهره‌مند شوید. پس از آنکه مشاوره دریافت کردید، می‌توانید در کمتر از 10 دقیقه سفارش کالاهای مورد نیاز خود را ثبت کنید. کارشناسان ما بهترین و معتبرترین تامین‌کننده کالا را به قیمت توزیع مناسب می‌یابند. زمانی که سفارش ثبت شود، مجموعه وانیکس جهت اطمینان خاطر واردکنندگان به آن‌ها چک ضمانتی معتبر ارائه می‌دهد. امکان انتخاب بهترین شیوه حمل و نقل با توجه به شرایط و بودجه افراد نیز وجود دارد.

دارندگان مشاغل برای واردات می‌توانند با خیال آسوده و بدون دغدغه به این شرکت اعتماد کنند. این کمپانی یکی از رسالت‌های خود تسریع بخشیدن به روند خرید، حذف واسطه‌های سودجو و فراهم کردن واردات حتی با کمترین میزان سرمایه می‌داند.

 

نظرات بینندگان