arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

رشد ۳۶ درصدی پرداخت زکات واجب در استان تهران؛ استاندار تهران: شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست / فرمانداران شورای زکات شهرستان‌ها را فعال پیگیری کنند

​استاندار تهران خطاب به فرمانداران بر فعال شدن شورای زکات شهرستان‌ها تاکید کرد. وی ادامه داد: تحلیل شرایط مطلوب نیز اهمیت زیادی دارد تا برآورد شود که چقدر فاصله داریم، چراکه شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست و باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات موثر را پیگیری کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

​استاندار تهران خطاب به فرمانداران بر فعال شدن شورای زکات شهرستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، جلسه شورای زکات استان به ریاست محسن منصوری استاندار تهران و با حضور حجت الاسلام و مسلمین شاهچراغی امام‌جمعه شهر ری و رئیس شورای زکات استان تهران، مدیرکل کمیته امداد استان و سایر مسئولان برگزار شد.

منصوری در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات اظهار داشت: حضور نهادهای دیگری از جمله حوزه علمیه، ارشاد، امور مساجد، اوقاف و غیره در این جلسه ضروری است بنابراین در درجه اول پیشنهاد بازنگری در ساختار و ترکیب جلسه مطرح می‌شود تا تمام نهادهای ذی ربط درگیر موضوع شوند.

وی ادامه داد: تحلیل شرایط مطلوب نیز اهمیت زیادی دارد تا برآورد شود که چقدر فاصله داریم، چراکه شرایط فعلی پرداخت زکات خوب نیست و باید شرایط مطلوب ترسیم شود تا بتوانیم اقدامات موثر را پیگیری کنیم.

استاندار تهران تأکید کرد: به فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تهران تاکید می‌شود تا در این زمینه فعال عمل کنند و فعایت شهرداران نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

منصوری سپس گفت: فرهنگ‌سازی و الگوسازی در زمینه پرداخت زکات اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه منابع حاصل از زکات باید در همان محل هزینه شده و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان نیز این موضوع به طور جدی پیگیری می‌شود، انتظار می‌رود مسئولین صدا و سیما نیز در حوزه‌های ملی و استانی برای پیگیری این امر فعالتر عمل کنند.

گفتنی است بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه پرداخت زکات واجب در استان تهران ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، پرداخت زکات فطره نیز با رشد همراه بوده است.

نظرات بینندگان