arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

کمپ ترک اعتیاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راه‌های مختلفی برای ترک افراد درگیر به اعتیاد وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها فرستادن فرد بیمار به کمپ ترک اعتیاد است. این گونه کمپ‌ها مراکزی هستند که به جای استفاده از شیوه‌های سریع و سرپایی برای درمان بیمار، سعی می‌نمایند تا خدمات خود را به شکل اصولی و با فاصله زمانی مشخص به بیمار ارائه نمایند. در میان کمپ‌های ترک اعتیاد، انتخاب یک کمپ مناسب برای فرد بیمار دارای اهمیت است؛ چرا که باعث کاهش بار روانی در آن‌ها خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا به مزایای استفاده از کمپ ترک اعتیاد اشاره داشته باشیم؛ در صورت تمایل کافی است تا پایان همراه ما باشید.

کمپ ترک اعتیاد

آشنایی با مراکز ترک اعتیاد

می‌توان گفت که مراکز ترک اعتیاد، جزو مراکز مهم برای بیماران معتاد هستند که قصد دارند برای سم زدایی بدن خود از شیوه‌های مؤثر استفاده کنند. کمپ ترک اعتیاد لاکچری به عنوان یک اقامتگاه موقت برای بیماران محسوب می‌شود. دوره‌های درنظر گرفته شده برای بیماران متناسب با شرایط هر یک از بیماران قابل تعیین است. به عنوان نمونه کسانی که حشیش مصرف می‌کنند، برای ترک حشیش متناسب با وضعیتی که دارند برای آن‌ها یک دوره مناسب با دوز مصرفی خاص تعیین می‌شود.

یک کمپ ترک اعتیاد مناسب سعی می‌نماید تا از شیوه‌های سنتی برای درمان بیماران استفاده نکند. شیوه‌های سنتی ترک، با قطع ناگهانی مواد باعث ایجاد فشار روانی زیاد روی بیمار می‌شود که در حال حاضر این شیوه منسوخ شده است. بیمارانی که دارای اعتیاد هستند اگر تحت مراقبت یک مرکز ترک اعتیاد مناسب قرار بگیرند، می‌توانند در یک دوره خاص و بدون تحمل فشار زیاد، بیماری خود را کنترل کنند.

هدف‌های مراکز ترک اعتیاد چیست

هر مرکز ترک اعتیاد متناسب با اهدافی که دارد می‌تواند خدمات گسترده‌ای را به بیماران ارائه نماید. به صورت معمول کسانی که به دنبال ترک ب2 و ترک تریاک هستند، سعی می‌نمایند از مراکز ترک اعتیاد استفاده کنند. از مهم‌ترین اهداف مراکز ترک اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز ترک اعتیاد با ایجاد یک فضای مناسب و آرامش‌بخش سعی می‌نماید تا روند درمان بیماران را آسان نماید. یک فرد معتاد به عنوان یک بیمار شناخته شده و با استفاده از خدمات کمپ ترک اعتیاد می‌تواند در کنار هم‌نوعان خود به راحتی بیماری‌اش را کنترل نماید.
  • وجود مراکز ترک اعتیاد به معتادان این امکان را می‌دهد که بدون دسترسی به مواد مخدر بتوانند تا حدود زیادی دوره درمانی خود را به خوبی تکمیل نمایند. به عنوان مثال ترک قرص ب2 بسیار سخت است؛ اما با وجود مراکز ترک اعتیاد می‌توان به آسانی این قرص را ترک کرد.
  • یک مرکز مناسب با ایجاد یک فضای آرامش‌بخش به بیمار این امکان را می‌دهد که بتواند در مدت زمان مشخص با عزیزان خود دیدار نماید. این امر باعث ایجاد آرامش روحی و روانی در بیمار خواهد شد.
  • از دیگر اهداف کمپ ترک اعتیاد می‌توان به آموزش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی مختلف اشاره کرد. بیمار در طول مدت درمان خود می‌تواند از خدمات گسترده ارتباطی استفاده نماید تا بعد از ترک در جامعه به عنوان یک فرد مفید شناخته شود.

کمپ ترک اعتیاد

بهترین مرکز ترک اعتیاد چه ویژگی‌هایی دارد

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های مرکز ترک اعتیاد، وجود مجوز رسمی و تحت نظارت است که این مجوز توسط ترک اعتیاد تهران با سازمان بهزیستی اهدا می‌شود؛ بنابراین اولین ویژگی یک مرکز تخصصی، وجود مجوز لازم برای ارائه خدمات لازم به بیماران است. در وهله بعدی یک سری ویژگی‌های کلیدی وجود دارد که باعث تمایز کمپ ترک اعتیاد با سایر کمپ‌ها می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت:

·       وجود مسئولان دلسوز

برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها مهم است تا از یک مرکز ترک اعتیاد مناسب استفاده کنند که دارای مسئولان باتجربه و دلسوز باشند. مسلما وجود افراد دلسوز باعث می‌شود تا روند ترک اعتیاد به خوبی و در یک بستر امن انجام شود.

·       ارائه معاینات روان پزشکی

وجود پزشکان متخصص و روانشناسان باتجربه به بیماران کمک خواهد کرد تا بتوانند ضمن شناخت ضعف‌های درونی خود، با بیماری خود کنار بیایند. انجام معاینات پزشکی باعث خواهد شد تا در صورت نیاز روند درمانی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

·       انتخاب شیوه صحیح درمانی

یک کمپ ترک اعتیاد باکیفیت قادر است تا شیوه درمانی مناسب را برای درمان معتادان اتخاذ نماید. وجود متدهای نوین می‌تواند با حفظ سلامت روحی و روانی بیمار، تا حدود زیادی روند درمان بیماری را بهبود ببخشد. انتخاب شیوه صحیح درمانی برای درمان مشکلات به اعتیاد بسیار مهم است و می‌تواند در آینده بیمار تاثیرگذار باشد.

·       جلسات هفتگی

جلسات هفتگی در یک مرکز ترک اعتیاد باعث ایجاد حس صمیمیت و آرامش بین اعضای کمپ خواهد شد. در دورهمی‌های هفتگی افراد می‌توانند متناسب با روحیه خود تجربیات‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند که این امر دارای اهمیت است.

·       ارائه راهکارهای ترک دائم

یکی از مشکلات اساسی برای بیمارانی که به مرکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، موضوع ترک دائم است. انتخاب یک مرکز مناسب باعث می‌شود تا مشاوره‌های لازم در این زمینه به خوبی ارائه شود. برای بیماران مهم است که بعد از سپری کردن دوره درمانی بتوانند مواد مخدر را به صورت کامل و برای همیشه ترک کنند. در میان مراکز ترک اعتیاد اگر بخواهید بهترین مرکز را انتخاب کنید، می‌توانید نگاهی به ویژگی‌های کمپ ترک اعتیاد آوای میعاد رهایی داشته باشید.

کمپ ترک اعتیاد

معرفی مرکز ترک اعتیاد آوای میعاد رهایی

یکی از بهترین کمپ های ترک اعتیاد خصوصی، مرکز آوای میعاد رهایی است که با استفاده از تکنیک‌های روز قادر است تا افرادی که درگیر مواد مخدر، مواد محرک، توهم زا و غیره هستند، درمان نماید. به جرات می‌توان گفت که کمپ ترک اعتیاد آوای میعاد رهایی بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران است که از روش‌های نوین نظیر روش درمانی ماتریکس استفاده می‌نماید. در این مرکز می‌توان با استفاده از امکانات وی آی پی به بهترین خدمات دسترسی پیدا کرد. این مرکز خدماتی همچون ترک هروئین، ترک تریاک، ترک آلپرازولام، ترک مسکالین، ترک قرص ب۲، ترک شیشه، ترک متادون، ترک ماریجوانا و حشیش، ترک بنزای و غیره را ارائه می‌دهد. در صورتی که به دنبال استفاده از خدمات مرکز ترک اعتیاد باکیفیت در تهران هستید، می‌توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس avayemiadrahayi.com  سر زده و از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

 

 

نظرات بینندگان