arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

نیویورک تایمز: آمریکا در حال بررسی کاهش تحریم‌های ونزوئلاست

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، دولت جو بایدن در حال بررسی کاهش تحریم‌های اعمال شده بر ونزوئلاست. این روزنامه افزود: این گام در راستای مقابله با تکیه جهانی به نفت روسیه است.در این راستا اخیرا رسانه‌های آمریکایی نوشتند، هم‌زمان با اوج گرفتن حملات روسیه به اوکراین، یک هیئت بلندپایه از مقام‌های آمریکایی در سفری کم‌سابقه به ونزولا رفت تا با دولت چپگرای این کشور درباره روابط نزدیکش با روسیه گفت‌وگو کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روزنامه نیویورک تایمز نوشت، دولت جو بایدن در حال بررسی کاهش تحریم‌های اعمال شده بر ونزوئلاست.

 این روزنامه نوشت، دولت جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی کاهش تحریم‌های اعمال شده بر ونزوئلاست تا شروع به تولید بیشتر نفت و فروش آن به بازارهای جهانی کند.

این روزنامه افزود: این گام در راستای مقابله با تکیه جهانی به نفت روسیه است.

در این راستا اخیرا رسانه‌های آمریکایی نوشتند، هم‌زمان با اوج گرفتن حملات روسیه به اوکراین، یک هیئت بلندپایه از مقام‌های آمریکایی در سفری کم‌سابقه به ونزولا رفت تا با دولت چپگرای این کشور درباره روابط نزدیکش با روسیه گفت‌وگو کنند.

این سفر که برای اولین بار در سال‌های اخیر در چنین سطحی انجام می‌شود، بخشی از تلاش‌های دولت جو بایدن برای فاصله انداختن میان روسیه و متحدانش در آمریکای لاتین است.

سفر مقام‌های آمریکایی به کاراکاس در حالی انجام شده که ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ بعد از متهم کردن نیکولاس مادورو به تقلب در انتخابات، با ونزوئلا قطع رابطه و سفارتش را در کاراکاس تعطیل کرد.

نظرات بینندگان