arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

ادی ردمین نامزد جایزه اولیویه شد/ معرفی بهترین‌های نمایش بریتانیا

ادی ردمین، جسی باکلی و اما کورین از جمله نامزدهای جایزه اولیویه بریتانیا شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادی ردمین، جسی باکلی و اما کورین از جمله نامزدهای جایزه اولیویه بریتانیا شدند.

 به نقل از ورایتی، جوایز اولیویه که معتبرترین جایزه تئاتر و هنرهای نمایشی بریتانیاست، اسامی نامزدهای ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد.

در میان این نامزدها ادی ردمین و جسی باکلی هر ۲ در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی برای نمایش «کاباره در کیت‌کت کلوپ» نامزد شده‌اند و اما کورین بازیگر سریال «تاج» نیز برای بازی در نمایشی از هارولد پینتر با عنوان «آنا ایکس» نامزد شده است.

بیشترین نامزدی امسال به نمایش «کاباره در کیت‌کت کلوپ» رسید که در ۱۱ بخش نامزد دریافت جایزه شد. این نمایش که با تحسین منتقدها روبرو شده بازسازی نمایشی موزیکال از سال ۱۹۶۶ است. ربکا فریکنال کارگردان این نمایش و لیزا سادووی و الیوت لوی در بخش بازیگران مکمل نیز برای همین نمایش نامزد شده‌اند.

«زندگی پای» به کارگردانی لولیتا چاکرابارتی که اقتباسی از رمانی مشهور به همین نام است نیز ۹ نامزدی کسب کرد و از این نظر با «هر چیزی می‌رود» ‌با بازی استون فاستر و رابرت لیندسی مساوی شد.

نمایش «یخ زده» با اقتباس از انیمیشن مشهور «یخ زده» نیز ۴ نامزدی کسب کرده است.

این جوایز پس از پشت سر گذاشتن ۲ سال سخت در «وست اند» لندن برای شیوع کرونا و تعطیلی‌ها و تاخیرهای پیاپی امسال نامزدهایش را معرفی کرد.

مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز اولیویه که از سوی انجمن تئاتر لندن برگزار می‌شود ۱۰ آوریل در رویال آلبرت هال لندن به میزبانی جیسون منفورد کمدین شکل می‌گیرد.

جوایز اولیویه در ۲۶ بخش به بهترین‌های هنر نمایش اهدا می‌شود. در هر بخش ۳ یا ۴ نامزد انتخاب شده است.

این جایزه که معادل جایزه تونی در آمریکا و جایزه مولیر در فرانسه است و برای تجلیل از بهترین‌های هنر نمایش بریتانیا از سال ۱۹۷۶ اهدا می‌شود، به افتخار سر لارنس اولیویه از سال ۱۹۸۴ به نام وی تغییر کرد.

 مهر

نظرات بینندگان