arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

زلنسکی پوتین را به مذاکره مستقیم فراخواند؛ «آماده مصالحه هستیم»

رئیس جمهوری اوکراین در یک مصاحبه اختصاصی با نشریه آلمانی "بیلد" از آمادگی خود برای گفت‌وگوی مستقیم با لادیمیر پوتین خبر داد و گفت هدف او از هر مذاکره‌ای خاتمه دادن به جنگ در اوکراین است. زلنسکی می‌گوید کشورش آماده مصالحه است، اما اگر طرف مقابل برای مصالحه و سازش آمادگی نداشته باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: در آستانه دیدار وزیران خارجه اوکران و روسیه در ترکیه، ولودیمیر زلنسکی می‌گوید می‌توان مذاکره و حتی سازش کرد اما این کار نمی‌تواند "خیانت به وطن" باشد.

رئیس جمهوری اوکراین در یک مصاحبه اختصاصی با نشریه آلمانی "بیلد" از آمادگی خود برای گفت‌وگوی مستقیم با لادیمیر پوتین خبر داد و گفت هدف او از هر مذاکره‌ای خاتمه دادن به جنگ در اوکراین است.

زلنسکی می‌گوید کشورش آماده مصالحه است اما اگر طرف مقابل برای مصالحه و سازش آمادگی نداشته باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

او با اشاره به این که تاکنون ارتباط مستقیمی میان روسای جمهوری دو کشور وجود نداشته افزود فقط با گفت‌وگوی مستقیم دو رئیس جمهوری می‌توان به جنگ خاتمه داد.

نظامیان روسی از دو هفته پیش به فرمان پوتین حمله همه جانبه علیه اوکراین را آغاز کردند. پیش‌روی نیروهای روسی تا کنون مطابق انتظار مسکو نبوده و با افزایش فشارهای بین‌المللی احتمال یافتن یک راه‌حل سیاسی برای خاتمه دادن به جنگ در اوکراین منتفی نیست.

نظرات بینندگان