arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

نوجوانان، بیشترین مصدومان چهارشنبه سوری

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشتر افراد فوتی یا مصدومی حواث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند و این حوادث ناشی از به کارگیری وسایل خطرناک و مواد محترقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشتر افراد فوتی یا مصدومی حواث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند و این حوادث ناشی از به کارگیری وسایل خطرناک و مواد محترقه است.

حامد نائیجی  درخصوص صدمات و آسیب های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال افزود: افرادی که در حوادث چهارشنبه سوری سال های گذشته جان خود را از دست دادند زیر ۲۰ سال بودند و فقط یک نفر از آنها ۴۰ ساله بود.

وی در مورد صدمات و آسیب های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال هشدار داد و تاکید کرد: افراد در تماس با مواد محترقه و منفجره به شکل های متعددی دچار آسیب می شوند که این آسیب ها می تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرار گرفتن در معرض موج انفجار و ریزش ساختمان متاسفانه عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و دیگر آسیب ها را به دنبال دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه آسیب های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است ابراز امیدواری کرد که در چهارشنبه آخر امسال با رعایت اصول اخلاقی و ایمنی شاهد حوادث و آسیب های کمتری نسبت به گذشته باشیم.

نائیجی با بیان اینکه بیشتر افراد فوتی یا مصدومی حوادث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند، تصریح کرد: حوادث این شب عمدتا ناشی از به کارگیری وسایل خطرناک و مواد محترقه است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری علاوه بر مخاطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا با موضوع همه گیری ویروس کرونا نیز مواجه هستیم، اظهار داشت: از هموطنان درخواست می کنیم با توجه به خطرات استفاده از مواد منفجره و نیز همه گیری ویروس کرونا از برگزاری هر گونه تجمع و البته استفاده از وسایل و ابزار خطرآفرین و غیراستاندارد خودداری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد امسال با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتارهای پرمخاطره، شاهد چهارشنبه پایان سالی آرام، ایمن و بسیار کم خطرتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند

نائیجی گفت: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۲نفر، جان خود را از دست دادند که ۱۱نفر مرد و یک نفر از آنها زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۵تا ۱۳۹۹ در حوادث چهارشنبه آخر سال در مجموع ۳۹نفر جان باختند که در سال ۹۵این حوادث ۱۶ کشته (۱۵مردو یک زن)، سال و ۹۷و۹۶هم هر سال ۳فوتی که همگی مردبودند و سال ۹۸ هم ۵نفر فوتی داشتیم که ۴ مرد و یک زن بودند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در اختیار اورژانس است و پزشکی قانونی تنها آمار قربانیان این حوادث را در اختیار دارد.


 ایرنا

نظرات بینندگان