arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

پیشروی به سمت مهار کرونا؛ رنگ کرونایی مازندران زردتر شد

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با زرد شدن رنگ ۶ شهرستان دیگر مازندران ، تعداد مناطق زرد کرونایی استان در پایان سومین هفته ماه اسفند به ۱۱ شهرستان افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با زرد شدن رنگ ۶ شهرستان دیگر مازندران ، تعداد مناطق زرد کرونایی استان در پایان سومین هفته ماه اسفند به ۱۱ شهرستان افزایش یافته است.

طبق این ارزیابی هم اکنون سه شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و رنگ هشت شهرستان دیگر هم نارنجی است.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد که زیر پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، شهرستان های گلوگاه و کلاردشت که پیش از این در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند با خروج از این رنگ به رنگ قرمز به معنای وضعیت بسیار پرخطر کرونایی در آمده اند.

همچنین دو شهرستان نور و بهشهر نیز که هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند با بهبود شرایط از این وضعیت خارج شدند، شهرستان بهشهر به رنگ نارنجی کرونایی و شهرستان نور به رنگ زرد کرونایی در آمد.

طبق ارزیابی وزارت بهداشت وضعیت کرونایی شهرستان رامسر نیز نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده است و این شهرستان همچنان پس از گذشت بیش از یک ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

علاوه بر شهرستان های کلاردشت و گلوگاه ، وضعیت کرونایی شهرستان نکا نیز نسبت به هفته گذشته بدتر شد و این شهرستان از رنگ زرد به رنگ نارنجی در آمد.

در حال حاضر شهرستان های نکا، بهشهر، ساری، قائمشهر، سوادکوه، آمل ، نوشهر و تنکابن در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شرایط کرونایی طی یک هفته اخیر در شهرستان های بابل ، بابلسر ، جویبار، محمودآباد، فریدونکنار ،نور و چالوس بهبود یافت و این شهرستانها با خروج از وضعیت نارنجی به رنگ زرد کرونایی در آمدند و با احتساب چهار شهرستان سیمرغ،عباس آباد، سوادکوه شمالی و میاندرود که پیش تر نیز در شرایط کم خطر کرونایی قرار داشتند تعداد شهرستان های زرد مازندران به عدد ۱۱ رسید.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است .آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

براساس اخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۳۴۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۵ نفر در بخش مراقیت های ویژه تحت درمان قرار دارند.



نظرات بینندگان