arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۱ اسفند ۱۳۷۷: پیوستن سه عضو پیشین پیمان ورشو به ناتو / اجلاس چند کشور نفت‌خیز براى کم‌کردن تولید و بالابردن قیمت نفت

خاطرات آیت الله هاشمی: اجلاس چند كشور نفت‌خيز در آمستردام، براى كم‌كردن توليد و بالابردن قيمت نفت، از مطالب مهم خبرى امروز است كه اميدى به اصلاح قيمت نفت ايجاد مى‌كند. باران سبكى هم ديشب و امروز داشتيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

براى نماز جمعه به دانشگاه تهران رفتم. دو خطبه مفصل دربارة اعجاز علمى قرآن و ديگرى در مورد مسایل فراوان روز، ايراد كردم.

ظهر بچه‌ها و بستگان جمع بودند. محسن، [مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب]، متني را كه قبلاً براى توضيح جريان مك‌فارلين تهيه كرده بوديم و منتشر نشده بود، براى ملاحظه و اظهار نظر جهت انتشار آورد. اخيراً آمريكايى‌ها، اسنادى از اين جريان را جهت‌دار به اينترنت داده‌اند و شايد لازم باشد، براى روشن‌شدن حقيقت، بيان حقايق را منتشر‌كنيم. اين متن توسط آقاى [محمدحسن] زورق، بر محور گزارش تاور و ايران‌-كنترا تهيه شده و نقاط ناصحيح آن گزارش را نقد كرده است. مهدى، [مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی]، راجع به قيمت گاز، بازار گاز و صنايع گاز، به خصوص تبديل گاز طبيعى به فرآورده‌هاى ميان‌تقطير، مثل گازویيل، مطالبى داشت.

در گزارش‌ها، پيوستن رسمى سه كشور لهستان، مجارستان و چك، به پيمان ناتو، مهم است. اينها در گذشته، عضو پيمان ورشو بوده‌اند. حملات سبك هوايى به عراق، توسط انگليس و آمريكا ادامه دارد و بهانه را خود عراق با ردكردن منطقه پرواز ممنوع و قفل كردن رادارهايش به روى هواپيماهاى آنها، بدون قدرت ضربه زدن، به آنها مى‌دهد.

اجلاس چند كشور نفت‌خيز در آمستردام، براى كم‌كردن توليد و بالابردن قيمت نفت، از مطالب مهم خبرى امروز است كه اميدى به اصلاح قيمت نفت ايجاد مى‌كند. باران سبكى هم ديشب و امروز داشتيم.

نظرات بینندگان