arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

وزیر خارجه ونزوئلا: با آمریکایی‌ها مدت‌هاست که در ارتباط کاری و تجاری هستیم

همزمان با سفر مقام‌های ارشد دولت واشنگتن به ونزوئلا برای بررسی درباره تولیدات نفتی، فلیکس پلاسنچیا، وزیر امور خارجه این کشور گفته که چنین سفرهایی اقدامی جدید نیست و به ایالات متحده تاکید کرده که اقدامات یکجانبه علیه کاراکاس را لغو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: همزمان با سفر مقام‌های ارشد دولت واشنگتن به ونزوئلا برای بررسی درباره تولیدات نفتی، وزیر امور خارجه این کشور گفته که چنین سفرهایی اقدامی جدید نیست و به ایالات متحده تاکید کرده که اقدامات یکجانبه علیه کاراکاس را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فلیکس پلاسنچیا، وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: حضور مقام‌های ارشد دولت واشنگتن در کاراکاس برای گفت‌وگو درباره تولیدات نفتی ونزوئلا اگرچه مهم است اما اقدامی جدید به شمار نمی‌رود چون ما با آمریکایی‌ها مدت‌هاست که در ارتباط کاری و تجاری هستیم.

وی با تاکید بر این مساله که ونزوئلا بزرگترین و بیشترین ذخایر نفت و گاز در جهان را داراست،‌ ادامه داد: همکاری و تجارت نفتی ونزوئلا با ایالات متحده تاریخی است و مدت‌هاست که این روند ادامه دارد. ما هرگز از کمپانی‌های این کشور نخواسته‌ایم تا ونزوئلا را ترک کنند. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بارها گفته که ما از کمپانی‌های نفتی ایالات متحده برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت نفتی در ونزوئلا استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین ادامه داد، امیدوار است که ایالات متحده به حاکمیت ارضی و مشروعیت دولت کاراکاس احترام بگذارد و ادامه داد: مادورو تنها رئیس جمهوری مشروع ونزوئلاست و با احترام گذاشتن طرف ایالات متحده به این مساله ما می‌توانیم کارهای زیادی را در حوزه نفت انجام دهیم. ما هرگز ایالات متحده نخواستیم تا ونزوئلا را ترک کند. آنها به خاطر درگیر شدن با یکسری اقدامات یکجانبه‌ای که علیه ونزوئلا اتخاذ کردند، یکباره تصمیم گرفتند کشور ما را ترک کنند. امیدوارم که این اقدامات لغو شوند. سپس می‌توانیم روابط دو طرفه‌ای داشته باشیم.

نظرات بینندگان