arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

وندی شرمن: نشانه‌هایی از تمایل روسیه برای مذاکره واقعی و جدی با اوکراین دیده می‌شود

معاون وزیر خارجه آمریکا به "فاکس نیوز ساندی" گفت که روسیه نشانه‌هایی از "تمایل برای انجام مذاکرات واقعی و جدی" در خصوص اوکراین نشان داده است. پیشتر میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین عنوان داشت که مذاکرات بین دو کشور بدون وقفه در قالب ویدئو کنفرانس امروز (دوشنبه) ادامه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون وزیر خارجه آمریکا به "فاکس نیوز ساندی" گفت که روسیه نشانه‌هایی از "تمایل برای انجام مذاکرات واقعی و جدی" در خصوص اوکراین نشان داده است.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرده تا فشار زیادی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعمال کند تا بتواند به این جنگ خاتمه دهد و به آتش‌بس میان روسیه و اوکراین دست یابد.

وی افزود: این فشارها تا حدودی تاثیر خود را گذاشته است. ما شاهد نشانه‌هایی از تمایل برای انجام مذاکرات واقعی و جدی از سوی رئیس جمهوری روسیه هستیم. اما باید بگویم که آنچه تاکنون اتفاق افتاد این است که ولادیمیر پوتین قصد نابودی اوکراین را دارد و ما باید به هر طریقی که می‌توانیم به اوکراینی‌ها کمک کنیم.

پیشتر میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین عنوان داشت که مذاکرات بین دو کشور بدون وقفه در قالب ویدئو کنفرانس امروز (دوشنبه) ادامه خواهد داشت.

خبرنگار آکسیوس گزارش داد که از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در ترکیه از "بالاترین سطح" برخوردار بود. اما روسیه باری دیگر اوکراین را متهم و اعلام کرد تا زمانی که کی‌یف با خواسته‌های روسیه موافقت نکند، این حملات ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان