arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا چه شرایطی دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا چه شرایطی دارد؟

این کشور درست در قاره آمریکای شمالی قرار گرفته است و به عنوان یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین کشورهای جهان معرفی شده است. یکی از دلایلی که بیشتر دانشجویان سعی می‌کنند در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهند، امنیت این کشور است. کانادا دارای 10 استان بوده و از لحاظ وسعت به عنوان دومین کشور بزرگ جهان معرفی می‌شود.
دانشگاه‌های این کشور از سیستم آموزشی سطح بالایی برخوردار هستند، از این رو دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با شرایط بورسیه تحصیلی دانش‌آموزان، مزایا تحصیل در این کشور، شرایط تحصیل در کانادا و... بیشتر آشنا شوید.

مزایای تحصیل در کانادا  چیست؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان و دانش‌آموزان، کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. در واقع مزایای تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس کشور کانادا به قدری بالاست که بیشتر افراد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور را به دانشگاه‌ها و مدارس کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهند. اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که مزایا تحصیل در کانادا چه می‌تواند باشد؟ در ادامه با مزایای تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

امکان کار در زمان تحصیل

دانشگاه‌های کشور کانادا ازجمله دانشگاه‌هایی در جهان هستند که دانشجویان در آن می‌توانند در زمان دانشجویی مشغول به کار شوند. در واقع دانشجویان می‌توانند با توجه به مقطع تحصیلی خود و نوع رشته‌ای که دارند، کار تمام وقت یا پاره وقت داشته باشند. کار در زمان دانشجویی می‌تواند به دانشجو در پرداخت هزینه زندگی و هزینه تحصیل در کشور کانادا کمک بسیاری کند. از این رو یکی از مزایای مهم ادامه تحصیل در کشور کانادا محسوب می‌‎شود.

دانشجویان بین‌المللی که دارای استادی پریمیت باشند می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید، برای کار کردن در این کشور در زمان تحصیل باید از شرایط لازم برخوردار باشید. علاوه بر استادی پریمیت معتبر، باید فرد متقاضی یا به صورت دوره‌ای و 6 ماهه یا به صورت مقطعی در دانشگاه‌های این کشور در حال ادامه تحصیل باشد. از مزایای مهم ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت مجوز کار پس از تحصیل

 یکی از مزایای مهم تحصیل در کشور کانادا کار پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویان می‌توانند تا سه سال بعد از اتمام تحصیلات خود در این کشور با هر کارفرمایی همکاری داشته باشند.

محیط امن و آرام

 کانادا، کشوری است که به دلیل رفاه اقتصادی، رفاه زندگی، فرهنگ‌های متنوع و.... توانسته محیطی امن و آرامی را برای شهروندانش ایجاد کند. این کشور توانسته از لحاظ صلح در میان 172 کشور جهان رتبه 6 را به خود اختصاص دهد. از این رو این کشور می‌تواند یک محیط آرامی را برای ادامه تحصیل فرزندتان به وجود آورد.

دانشگاه‌های معتبر

 در حال حاضر دانشگاه‌های بسیاری در کشور کانادا وجود دارند، اما در این میان تنها تعدادی از آن‌ها دارای استانداردهای جهانی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تعداد دانشگاه‌های معتبر در میان دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا هستند. دانشگاه‌های پژوهشی کشور کانادا توانسته‌اند بهترین شرایط را برای پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان فراهم کنند. علاوه بر این موضوع مدارک دانشگاهی صادر شده از این دانشگاه‌ها، اعتبار بالایی دارند.

چند زبانه بودن مردم

 کانادا توانسته مهاجرین بسیاری از ملیت‌ها و زبان‌های مختلف وارد کند. از این رو دانشجویان با قرار گرفتن در این محیط می‌توانند به چند زبان تسلط پیدا کنند. تنوع فرهنگ، تنوع ملیت، تنوع زبان و... همه از مزایای انتخاب این کشور به عنوان کشور مقصد هستند.

دریافت اقامت دائم پس از فارغ‌التحصیلی

 در واقع دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی و کار در شرکت‌های معتبر نسبت به اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند.

آیا امکان تحصیل دانش آموزان زیر 18 سال در کانادا وجود دارد؟

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا چه شرایطی دارد؟

شرایط ادامه تحصیل در کشور کانادا برای متقاضیان زیر 18 سال در مقایسه با متقاضیان دانشگاهی و دانشجویان به مراتب بسیار آسان‌تر است. سخت‌گیری‌ها و حساسیت‌ها نسبت به دانش‌آموزان زیر 18 سال بسیار کمتر بوده از این رو پذیرش آن‌ها هم راحت‌تر انجام خواهد شد. با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال: به طور کلی سیستم آموزشی کشور کانادا دارای دو بخش خصوصی و دولتی است. دانش‌آموزان در این سیستم باید در مقاطع ابتدایی، دبیرستان، کالج و دانشگاه ادامه تحصیل بدهند. تمامی دروس در ایالت‌های کشور کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی تدریس می‌شوند. انتخاب مدرسه و استان به عهده دانش‌آموز و والدین آن است.

شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال تقریبا همانند سایر کشورهای جهان است. اگر به دنبال اخذ پذیرش برای فرزند خود هستید، در سن 10 سالگی برای ادامه تحصیل فرزندتان در کشور کانادا اقدام کنید. در این سن دولت کانادا به راحتی ویزای تحصیلی می‌دهد.

شرایط تحصیل در کانادا برای افراد زیر 18 سال بسیار متفاوت است. افراد زیر 18 سال باید با یکی از والدین خود برای ادامه تحصیل به کشور کانادا سفر کنند یا می‌توانند یک قیم که سن آن بالای 18 سال است را به عنوان سرپرست خود در کشور کانادا معرفی کنند. به طور کلی دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدارس کانادا با سه گزینه روبه‌رو هستند:

  • در کشور کانادا دارای یک سرپرست باشند.
  • در homestay سکونت کنند.
  • در مدارس شبانه‌روزی ادامه تحصیل دهند.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانش‌آموزان

  • پاسپورت و شناسنامه به همراه دو قطعه عکس
  • اختیارنامه‌ای به زبان انگلیسی یا فرانسوی که به امضای قانونی والدین یا سرپرست قانونی دانش‌آموز رسیده باشد.
  • آدرس، شماره تلفن و مشخصات کامل والدین و سرپرست قانونی
  • اسناد قانونی امضا شده والدین دانش‌آموز در کشور مبدا
  • اسناد قانونی امضا شده از طرف فرد سرپرست در کشور کانادا
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده دو سال گذشته

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان های کانادا

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا چه شرایطی دارد؟

با توجه به مطلب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با بورسیه تحصیلی کانادا: بورسیه، کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برتر است. در بیشتر مواقع نیازی به بازپرداخت بورسیه وجود ندارد. ممکن است دانشگاه هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نکرده یا درصدی از هزینه‌های تحصیل را کاهش دهد. بورسیه اصولا توسط دانشگاه‌ها، دولت‌ها و نیکوکاران برای دانشجویانی که معدل بالا یا رزومه علمی و تحقیقاتی قوی دارند، درنظر گرفته می‌شود. در اینصورت افرادی که شایستگی بالایی برای ادامه تحصیل دارند به علت مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز نمی‌مانند. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند. برای مثال وام‌های تحصیلی نیز می‌توانند نوعی بورسیه محسوب شوند.

بورسیه‌های تحصیلی بسیاری برای دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در نظر گرفته شده است. در حال حاضر اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ما کمی سخت است، از این رو شانس شما برای اخذ بورسیه کمی پایین خواهد بود. ابتدا بهتر است بورسیه‌های تحصیلی مناسب با شرایط خود را پیدا کنید، در اسرع زمان نسبت به ثبت نام این بورسیه‌ها اقدام کنید. هرچه زودتر ثبت نام کنید شانس شما برای اخذ بورسیه بیشتر خواهد بود. بعد از انتخاب بورسیه مورد نظر و آماده کردن مدارکتان باید انگیزه نامه خود را به کمک متخصصان حرفه‌ای نگارش کنید.

اما علاوه بر این راه شما می‌توانید با ثبت نام کردن در دبیرستان‌های کشور کانادا شانس پذیرش خود و اخذ بورسیه را افزایش دهید. در واقع می‌توانید با کسب نمرات بالا در دبیرستان‌های این کشور شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهید.

مهمترین بورسیه های مقطع دبیرستان در کانادا

بورسیه‌ها با توجه به شرایط مختلفی که برای فرد متقاضی دارند، بسیار متنوع هستند. تمام این بورسیه‌ها شرایط پوشش کامل را ندارند و هر کدام از آن‌ها تنها مخصوص برخی از دانش‌آموزان هستند. در ادامه با بورسیه‌های مهم مقطع دبیرستان کشور کانادا آشنا خواهید شد:

  • بورسیه YFU-USA Key Club/Key Leader
    این بورسیه که ارزشی برابر با 2000 هزار دلار دارد مخصوص دانش آموزان فعال است. البته تنها دانش‌آموزان کانادایی نیستند که می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند، این بورسیه مخصوص 40 کشور بوده، اما باید برای استفاده از آن به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشید.
  • بورسیه دیفاین یورسلف
    این بورسیه که ارزشی برابر با 500 دلار دارد، مخصوص دانش‌آموزانی است که در سال آخر دبیرستان مشغول به تحصیل هستند. در واقع دانش‌آموزانی که بخواهند وارد کالج شوند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند، در این بورسیه دانش‌آموزان بر اساس شایستگی و توانایی انتخاب نمی‌شوند.
  • بورسیه زبان ایتالیایی ویاگیو
    این بورسیه مخصوص دانش‌آموزانی است که درآمد آن‌ها کمتر از 65 هزار دلار است. در این بورسیه به هیچ عنوان نیاز مالی یا شایستگی فرد در اولویت قرار ندارد، بلکه با بورسیه نیاز محور گلوبال لیدر که مربوط به AFS است ترکیب خواهد شد. بورسیه زبان ایتالیایی ویاگیو مخصوص یادگیری زبان ایتالیایی در کانادا است و ارزشی برابر با 2000 هزار دلار دارد.
  • بورسیه کمک هزینه هالسی
    دانش‌آموزانی که تاکنون حمایت SYA را دریافت نکرده‌اند و دارای سوابق آکادمیک هستند از این بورسیه استفاده می‌کنند. معیار این بورسیه نیاز مالی و شایستگی دانش‌آموزان است.
  • کمک هزینه و بورسیه برنامه تابستانی آبِی رود
    این بورسیه که ارزشی برابر با 500 تا 1000 هزار دلار دارد، مخصوص دانش‌آموزانی است که عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی در دبیرستان دارند.
  • بورسیه تجربه یادگیری بین المللی ( اکسپریمنت )
    این بورسیه را با تجربه‌ترین ارائه‌دهندگان برنامه‌های تابستانی در خارج از کشور برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. ارزش این بورسیه بین 250 تا 3000 هزار دلار متغیر است.
  • از دیگر بورسیه‌های مهم می‌توان به بورسیه نشنال لنگوئج سیکوریتی اینوایتیشن، بورسیه تبادل نوجوانان و تحصیل در خارج کندی لوگار، بورسیه یادما یوشی هوتاری، بورسیه برنامهCIEE، بورسیه بخش دولتی US، بورسیه براندون گودمن، بورسیه آمریکای لاتین وایا اشاره کرد.

کلام آخر

کشور کانادا کشوری است که هرساله دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری را جذب دانشگاه‌ها و مدارس خود می‌کند. تنها دلیل آن هم می‌تواند سیستم آموزشی با کیفیت و سطح بالای آن باشد. اما آیا تحصیلات در این کشور تنها به صورت حضوری امکان‌پذیر است؟ با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با تحصیل در کانادا: با شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس در تمام دنیا، تحصیلات در دانشگاه‌ها و مدارس کانادا نیز آنلاین شد. این اتفاق بهترین فرصت برای افرادی است که قصد تحصیل در کانادا با هزینه مناسب را دارند، چون بسیاری از هزینه‌ها مثل هزینه‌های پرواز، هزینه حمل و نقل، هزینه اجاره منزل و... را پرداخت نمی‌کنند و از خاک ایران هم می‌توانند در کلاس‌های خود حاضر شوند.

در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها، به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها مدرک دولینگو را به عنوان مدرک زبان می‌پذیرند. شرکت در آزمون دولینگو راحت‌تر و کم هزینه‌تر از آیلتس و تافل است. برای تحصیل آنلاین در کانادا شما باید مجوز تحصیل خود را دریافت کنید.

 

نظرات بینندگان