در دنیای امروز رقابت در بازار فروش، در بستر تبلیغات صورت می گیرد. تبلیغات از طریق ساخت تابلو، یکی از سودمندترین و موثرترین تکنیک های بازاریابی است. این آیتم تأثیرگذار می تواند به عنوان وجه تمایز شما با رقبایتان شناخته شود. کافیست طراحی تابلوی خود را با ایده های نوین و نوآورانه همراه کنید.
به طور حتم شما نیز در اطراف خود تابلوهای تبلیغاتی مختلفی دیده اید. برخی از این تابلو به قدری خلاقانه و نوآورانه طراحی شده اند که تا مدت ها ذهن شما را درگیر می کنند. این در حالیست که برخی دیگر از یک طراحی کلیشه ای پیروی می کنند. برای اینکه ذهن بیننده را با تابلوی فروشگاه خود به چالش بکشید، لازم است قدم به قدم مراحل زیر را دنبال کنید.
اگر چند سال پیش در خیابان های شهر قدم می زدید، چیزی جز تابلوهای یکنواخت با هویت بصری یکسان نمی دیدید. اما امروزه تبلیغات بصری و استفاده از طرح و رنگ، جایگاه ویژه ای در صنعت تابلوسازی یافته است. این عامل به طراحان کمک کرده تا تمام هنر و ذوق خود را برای اجرای یک تابلو به کار گیرند.
اساساً تابلوهایی که به شکل مجزا و با یک هویت مشخص طراحی می شوند، در سطح شهر چشمگیرتر ظاهر شده و مخاطب بیشتری را به خود جذب می کنند. اگر مایل به استفاده از یک تابلوی خلاقانه هستید، از معجزه طراحی غافل نمانید. ایده سازی تابلو خود را به یک گرافیست خبره و مجرب بسپارید تا طرح متفاوت و جذاب ایجاد کنید.
برای اینکه بتوانید خلاقیت بیشتری در تابلوی خود به کار ببرید، لازم است از متریال های مختلف به شکل نوآورانه استفاده کنید. امروزه طیف گسترده ای از متریال ها در صنعت تابلو سازی به کار گرفته می شوند. ورق های پلسکی طلایی، دوبل، لبه سوئدی، پانچ و کریستالی از جله متریال هایی هستند که می توانند طرح های ساده را به بهترین شکل نمایش دهند.
تابلو چلنیوم یکی دیگر از متریال های محبوب است که اخیراً وارد عرصه تابلوسازی شده است. ورود تکنولوژی ساخت این تابلو، اجرای ایده های خلاقانه را ممکن ساخته است. این دسته از تابلوها از ترکیب متریال هایی همچون ورق های پلکسی گلاس و یا ورق های طلایی پلکسی ساخته می شوند.
برای داشتن یک تابلوی خلاقانه به طرح های جذاب و متریال های چشم گیر اکتفا نکنید. یک تابلو زمانی مخاطب و مشتری را به خود جذب می کند که از تکنیک های ساخت عالی و حرفه ای بهره برده باشد. در این راستا لازم است پس از انتخاب نوع متریال، به برجسته ساختن آن از طریق لبه سازی فکر کنید.
در ساخت تابلوهای برجسته، دو نوع تکنیک برای شکل دادن به لبه ها وجود دارد. در روش لبه چلنیوم، لبه ها زیر حروف برجسته قرار می گیرند. این در حالیست که در تابلوهای لبه سوئدی، لبه ها بر روی حروف می چسبند. برخی تابلوسازان عملیات نصب لبه ها را به شکل دستی انجام می دهند. اما با استفاده از دستگاه های CNC، می توان نتایج دقیق تری و با کیفیت تری ایجاد نمود.
با استفاده از آهنربا و یا چسب های مخصوص می توان لبه ها را به شکل متفاوت تری اجرا کرد. با این حال می بایست به استحکام لبه ها در برابر خطرات محیطی همچون طوفان و یا وزش باد شدید نیز توجه کافی داشت.
نورپردازی یکی دیگر از آیتم های مهم برای ایجاد تابلو خلاقانه است. در ساخت تابلوی تبلیغاتی دو روش مختلف برای نورپردازی وجود دارد. در روش اول تابلوساز حروف و نقوش را به نور مزین می سازد. در روش دیگر نیز تمامیت تابلو نورپردازی می شود.
برای نورپردازی حروف می توان از انواع لامیپ های هالوژن و یا SMD استفاده نمود. این سبک نورپردازی در تناسب با رنگ های مختلف موجود در تابلو و همچنین رنگ ورق های پلکسی صورت می گیرد.
برای نورپردازی تابلو نیز از لامپ های کم مصرف مانند LED استفاده می شود. این سبک از نورپردازی می تواند در طول شب و زمان تعطیلی فروشگاه نیز تأثیرات مثبت خود را به جای بگذارد. چرا که روشن ماندن لامپ های کم مصرف هزینه زیادی برای کسب و کار شما ایجاد نمی کند. اما به طور موثری موجب جلب توجه مشتریان می شود.
تا به اینجا با ترفندهای موثر در ساخت تابلوهای خلاقانه آشنا شدید. مجموع این راهکارها می تواند موجب افزایش خلاقیت در تابلو شده و اشتیاق مشتری را برانگیزد. برای اینکه بتوانید از تابلو فروشگاه خود به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید، رعایت چند نکته را به خاطر بسپارید.
نتیجه گیری
برای اینکه با تابلو سازی حرفه ای چند قدم جلوتر از رقبا باشید، لازم است ذهن خلاقانه خود را در طراحی و ساخت تابلو به کار گیرید. آنچه که موجب ماندگاری تابلوی شما در ذهن مشتری می شود، میزان خلاقیت آن از نگاه بیننده است. تنها با استفاده از چند راهکار موثر می توانید تابلوی تبلیغاتی خود را به یک ابزار سودمند تبلیغاتی تبدیل کنید.